تاریخ: ۲۷ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۷۳۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نتیجه مجمع پتروشیمی "پارس" و گزارش مدیرعامل از تولید و علت افزایش هزینه حمل

می متالز - نتیجه مجمع عادی بطور فوق العاده پتروشیمی پارس برای انتخاب اعضای هیات مدیره مشخص شد و مدیرعامل گزارشی از آخرین آمار تولید و علت افزایش هزینه حمل صادراتی را اعلام کرد.
نتیجه مجمع پتروشیمی "پارس" و گزارش مدیرعامل از تولید و علت افزایش هزینه حمل

به گزارش می متالز، مجمع عادی بطور فوق العاده پتروشیمی پارس، صبح دیروز با حضور 93.59 درصد سهامداران برای انتخاب اعضای هیات مدیره در محل هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برگزار شد و طی آن شرکت های نفت و گاز پارسیان، سرمایه گذاری غدیر، پتروشیمی کارون، پتروشیمی هنگام و کود شیمیایی اوره هرمز برای دو سال به عنوان اعضای هیات مدیره انتخاب شدند.

به این ترتیب، هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس، پتروشیمی بندر امام و مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی از ترکیب هیات مدیره خارج و پتروشیمی کارون، پتروشیمی هنگام و کود شیمیایی اوره هرمز جایگزین شدند که بر مبنای قدرالسهم صاحبان شرکت، 3 عضو هیات مدیره به "فارس" و 2 عضو به سرمایه گذاری غدیر اختصاص یافت.

در این رویداد، مسعود حسنی مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به افزایش تولید ۶ ماه نخست سال گفت : "پارس" در نیمه نخست سال جاری ۶ درصد افزایش تولید، ۱۱ درصد افزایش فروش و ۲۱ درصد افزایش صادرات کسب کرده است. 

وی وضعیت صادرات و دریافت پول حاصل از آن را با وجود تشدید تحریم ها مطلوب ارزیابی کرد و افزود: مقدار ارز صادراتی سررسید شده از ابتدای سال ۳۵۸ میلیون دلار و سررسید نشده ۳۰۴ میلیون دلار بوده که ۵۳۰ میلیون دلار ارز در سامانه نیما تزریق شده است.

این مقام مسئول در مورد شروط سرمایه گذاری های جدید نیز گفت: برای سرمایه گذاری های جدید ۳ شرط قابلیت دستیابی بودن، ایجاد ارزش افزوده محصولات تولیدی وعدم انجام اقدامات تکراری را لحاظ می کنیم.

حسنی درخصوص علت افزایش هزینه حمل صادراتی گفت: علت افزایش هزینه حمل، تغییر روش فروش از FOB به صورت CFR است. با توجه به مشکلات تحریمی و عدم همکاری شرکت های حمل و نقل بین المللی، سیاست شرکت فروش و حمل آن به مقصد است . بدین ترتیب شرکت با افزایش قیمت فروش و افزایش هزینه حمل روبرو شده است.

بنابراین گزارش، درآمد ناخالص "پارس" نسبت به سال قبل از ۱.۸۸ به ۲.۳۶ هزار میلیارد تومان افزایش یافته ولی با توجه به هزینه حمل، هزینه های فروش اداری و عمومی از ۷۱ به ۳۷۹ میلیارد تومان رسیده است. شرکت هزینه مالی ندارد و سود خالص در ۶ ماهه با ۲.۹۹ هزار میلیارد تومان و طبق مدت مشابه قبل و به ازای هر سهم ۴۹۹۸ ریال بوده است.

منبع: بورس پرس
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده