تاریخ: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۷۴۴۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور مجوز سرمایه‌گذاری در کرمان ۲ هفته طول می‌کشد

می متالز - استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت‌های غنی سرمایه‌گذاری در بخش معدن، گردشگری و کشاورزی این استان گفت: مجوزهای لازم برای سرمایه‌گذاری ظرف ۲ هفته صادر می‌شود.
صدور مجوز سرمایه‌گذاری در کرمان ۲ هفته طول می‌کشد

به گزارش می متالز، محمدجواد فدایی عصر دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز اظهار کرد: بسیاری از استان ها امکانات مناسبی دارند که اگر به درستی شناسانده شوند، به طور قطع بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود و نتیجه آن توسعه کشور و حل مشکلات اقتصادی خواهد بود.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در استان کرمان برای سرمایه گذاری به خصوص در بخش معدن، کشاورزی، گردشگری و صنعت وجود دارد، گفت: کارهای خوبی در این استان انجام شده است و برای جذب سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنیم تا امکانات این استان برای سرمایه‌گذاران هرچه بیشتر و بهتر شناخته شود.

استاندار کرمان با دعوت از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در این استان،خاطرنشان کرد: کرمان یکی از استان‌های بسیار غنی در زمینه معدن و صنایع وابسته به آن است به طوری که ۶ میلیارد تن ذخیره معدنی در ۴۲ نوع مواد معدنی در این استان وجود دارد و در سال ۹۰ میلیون تن استخراج مواد معدنی از این خطه انجام می شود.

فدایی با بیان اینکه استان کرمان از نظر تعداد شاغلان و ارزش تولیدات مواد معدنی به لحاظ میزان استخراج مواد معدنی رتبه اول کشور را دارد، ادامه داد: در بخش کشاورزی و گردشگری نیز ما حائز رتبه‌های بسیار خوبی هستیم.

وی ادامه داد: در بخش گردشگری حدود ۶۵ اثر ملی ثبت شده و هفت اثر جهانی ثبت شده داریم؛ می‌توان گفت یک سوم آثار ثبت شده کشور در استان کرمان است.

فدایی با بیان اینکه امکان فعالیت های خوبی در استان کرمان برای بازرگانان و سرمایه گذاران وجود دارد ، اظهار کرد: از بازرگانان آذربایجان‌شرقی می‌خواهیم برای صدور تولیدات صنعتی و محصولات کشاورزی کرمان با ما همکاری کنند.

وی ادامه داد: برای سرمایه‌گذاری مجوزهای لازم ظرف دو هفته صادر می شود تا به سرمایه‌گذاری بهتر کمک کند و موجب اشتغال و توسعه استان کرمان و به تبع آن اقتصاد کشور شود.

استاندار کرمان با اشاره به زمینه‌های بسیار مستعد سرمایه‌گذاری از قبیل ایجاد مجتمع گردشگری، کشاورزی و صنعتی در این خطه گفت: این استان با امکانات بسیاری که دارد، می تواند نیازهای استان‌های دیگر کشور را برطرف کند.

استاندار آذربایجان‌شرقی نیز با استقبال از برپایی نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در تبریز اظهار کرد: از صاحبان فکر و تدبیر که چنین نمایشگاه‌هایی را برگزار می‌کنند تشکر می‌کنیم و امیدواریم خیلی از توانمندی‌های ناشناخته استان‌های کشور، در این نمایشگاه‌ها بشناخته شوند و بتوانیم به سرمایه‌گذاران و کارآفرینان در این زمینه کمک کنیم.

محمدرضا پورمحمدی ادامه داد: ما باید توانایی های خود را عرضه کنیم تا دیده شویم، به خصوص که امروز در زیر تحریم‌های ظالمانه قرار داریم.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه تحریم ها باعث می شود که بیشتر به توانمندی خود پی ببریم، اظهار کرد: امیدواریم نمایشگاه‌های مشابه از سایر استان‌ها در تبریز برگزار شود تا بستری برای شکوفایی و تولید کشور فراهم آید.

نخستین نمایشگاه توانمندی های استان کرمان در زمینه های کشاورزی، صنعت و معدن، بازرگانی، خودروسازی، گردشگری، صنایع فولاد، مس و صنایع دستی در سالن شهریار نمایشگاه بین المللی تبریز به مدت پنج روز دایر است.

همچنین نمایشگاه فرش دستبافت ایران - تبریز از استان های آذربایجان شرقی، قم، اصفهان و کردستان به مدت ۵ روز در  سالن پروین اعتصامی دایر است.

عناوین برگزیده