تاریخ: ۰۳ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۳۱
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۵۴۷۳
سرویس خبر : محیط زیست
مافی تاکید کرد:

متولیان متعدد، اجرای قانون هوای پاک را با چالش مواجه کرده است

می متالز - عضو مجمع نمایندگان تهران با بیان اینکه دستگاه های متعددی اجرای قانون هوای پاک را برعهده دارند گفت: معتقدم تعدد متولی، اجرای قانون هوای پاک را با چالش مواجه کرده است.
متولیان متعدد، اجرای قانون هوای پاک را با چالش مواجه کرده است

به گزارش می متالز، پروانه مافی با تاکید بر اینکه به رغم تصویب قانون هوای پاک در مجلس اما، تاکنون هیچ یک از دستگاه های مجری، بندی از این قانون را اجرا نکرده اند تصریح کرد: سازمان حفاظت محیط زیست محوریت نظارت بر اجرای این قانون را برعهده دارد.

عضو مجمع نمایندگان تهران با انتقاد از عملکرد دولت و دستگاه های متولی در اجرای قانون هوای پاک اظهار داشت: اگر همه دستگاه ها وظایف خود را برابر این قانون انجام می دادند بطور حتم شاهد کاهش آلودگی هوا بودیم .

مافی تاکید کرد: شاید تعدد متولیان اجرای قانون، آنرا به یغما برده است و سبب شده اجرای قانون بین دستگاه های متولی پاسکاری می شود.

عضو مجمع نمایندگان تهران در ادامه با اشاره به اینکه شهرداری تهران به تنهایی نمی تواند آلودگی هوا را کاهش دهد گفت : گرچه طرح های ترافیکی و زیست محیطی شهرداری تهران هم نتوانسته آنطور که باید در کاهش آلودگی هوا موثر باشد.

به گفته وی اجرای طرح های ترافیکی و محدودیت تردد وسایل نقلیه شخصی زمانی می تواند کارایی و کارآمدی لازم را داشته باشد که زیر ساخت های توسعه حمل و نقل عمومی فراهم باشد.

عضو مجمع نمایندگان تهران تصریح کرد: معتقدم سازمان برنامه و بودجه باید از محل درآمد حاصل از حامل های انرژی ، مترو را توسعه و در جهت توسعه ناوگان عمومی  اعم از واگن و اتوبوس هزینه کند.

مافی تاکید کرد: توسعه حمل و نقل عمومی ، نوسازی ناوگان عمومی ، ارتقا کیفیت سوخت و تولید خودرو ، و... نیازمند حمایت دولت است از این رو دولت از محل درآمد حاصل از حامل های انرژی ، توسعه مترو و افزایش واگن مترو و اتوبوس را در اولویت قرار دهد.

عناوین برگزیده