تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۶
بازدید: ۱۶۰
کد خبر: ۷۵۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در شورای پول و اعتبار تصمیم گیری شد:

مصوبه جدید برای ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان + افزایش وام مسکن

می متالز - شورای پول و اعتبار ضمن موافقت با افزایش سقف وام مسکن مصوب کرد برای تأمین سرمایه ایران خودرو و سایپا و حل مشکلات قطعه سازان اقدام شود.
مصوبه جدید برای ایران خودرو و سایپا و قطعه سازان + افزایش وام مسکن

به گزارش می متالز، در جریان آخرین جلسه شورای پول و اعتبار که به ریاست عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی برگزار شد، سقف وام مسکن افزایش یافت و مقرر شد  برای تأمین سرمایه ایران خودرو و سایپا اقدام شود.

در این جلسه برنامه های وزارت صنعت برای بهبود شرایط و افزایش بهره وری ایران خودرو و سایپا خصوصاً برنامه واگذاری اموال و شرکت های وابسته مطرح و در راستای حمایت از اشتغال و افزایش تولید و حل مشکلات قطعه سازان، مقرر شد درخصوص تأمین سرمایه درگردش خودروسازان مساعدت ممکن توسط بانک ها به عمل آید.

همچنین افزایش سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن تصویب شد.

این وام در تهران به صورت انفرادی و زوجین تا 100 و 200 میلیون تومان و در مراکز استان ها و شهرهای با بیش از 200 هزار نفر 800 و 160 میلیون تعیین شده است .  سایر مانطق شهری با جمعیت کمتر از 200 هزار نفر هم 60 و 120 میلیون تومان خواهد بود.

علاوه بر این، سقف وام جعاله از محل منابع داخلی بانک ها توسط بانک مسکن و بانک های تجاری (شامل تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم  و بدون سپرده) تا 40 میلیون تومان افزایش یافت.

همچنین شورای پول و اعتبار با امکان تلفیق حساب صندوق پس انداز مسکن جوانان با اوراق گواهی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن (تا سقف اوراق مزبور) موافقت کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده