تاریخ: ۰۴ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۳۳۷
کد خبر: ۷۶۱۱۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
افت فشار درآمد در پاییز سرد این معدنی؛

«کچاد» در آذر ماه چه کرد؟

می متالز - در حالی که نرخ محصولات «چادرملو» در سطوح جدیدی قرار گرفته اما؛ پاییز این شرکت به سردی سپری شد و تنها نوید زمستان گرم را داد.
«کچاد» در آذر ماه چه کرد؟

به گزارش می متالز، شرکت «معدنی و صنعتی چادرملو» طی 9 ماه اخیر به درآمد 69 هزار و 646 میلیارد ریالی دست یافته که از عملکرد دوره 9 ماهه منتهی به آذر سال 97 رشد 32 درصدی را نشان می دهد.

در این مدت درآمد فروش کنسانتره آهن 35 درصد بیشتر از قبل بوده و تنها در فروش گندله عقبگرد داشته است.

در نگاه جزئی‌تر، «کچاد» در آذر ماه نسبت به آبان ماه فروش کمتری داشته و طی یک ماه اخیر 6 هزار و 49 میلیارد ریال درآمد شناسایی کرده که در مقایسه با آبان ماه 21 درصد افت کرده است.

در خصوص این شرکت معدنی باید توجه داشت که مبلغ فروش آذر ماه بدون احتساب فروش صادراتی است. «کچاد» حدود 26 هزار تن فولاد به ارزش تقریبی 990 میلیارد ریال را به بازارهای خارجی صادر کرده که در گزارش عملکرد آذر ماه لحاظ نشده که با در نظر گرفتن این موضوع، مبلغ درآمد فروش محصولات به 7 هزار و 39 میلیارد ریال می رسد.

به طور کلی می توان گفت که فروش «کچاد» در فصل بهار 21 هزار و 331 میلیارد ریال، در فصل تابستان 28 هزار و 358 میلیارد ریال فروش داشت اما؛ در فصل پاییز عملکرد ضعیف‌تری داشت و 19 هزار و 957 میلیارد ریال فرش انجام داده است. از سویی باید این نکته را مدنظر داشت که نرخ شمش فولاد خوزستان در مدت اخیر رشد داشته که باعث افزایش قیمت گندله و کنسانتره خواهد شد و اثر خود را در آمار فروش زمستان نشان خواهد داد.

بنابراین، می توان انتظار داشت در پایان سال این تنزل درآمد جبران شود و همچنان «کچاد» را در مسیر صعود ببینیم.

منبع: پول نیوز
عناوین برگزیده