تاریخ: ۰۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۲۱۲
کد خبر: ۷۶۶۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تابش تشریح کرد:

آیا فروش ۵۰ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در سال آینده محقق می شود؟

می متالز - عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس می‌گوید: فروش ۵۰ هزار میلیارد تومانی اموال دولت در سال آینده به تلاش دولت بستگی دارد البته نباید حس امید را از جامعه گرفت.
آیا فروش ۵۰ هزار میلیارد تومانی اموال دولتی در سال آینده محقق می شود؟

به گزارش می متالز، مطابق لایحه بودجه سال 99، دولت قصد دارد 50 هزار میلیارد تومان از طریق فروش اموال منقول و غیرمنقول بدست آورد اما تحقق این مبلغ کلان و حساب باز کردن بر روی درآمد حاصله، موضوع بحث با محمدرضا تابش است. وی گفت: رسیدن به این میزان فروش با تلاش و برنامه‌ریزی محقق خواهد شد ولذا از اکنون نمی‌توان گفت؛ امکان‌پذیر است یا نیست، ضمن آنکه نمی‌توان از ابتدا موضع منفی و تسلیم شده به خود گرفت بنابراین باید تلاش کرد تا این میزان فروش محقق شود.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امیدوارم تعامل خوبی با دنیا صورت گیرد تا بخش خصوصی بتواند پای کار آمده و این سقف از فروش اموال حاصل شود و در اقتصاد و معیشت مردم گشایشی ایجاد شود، البته ممکن است این تلاش ناکام بماند و فروش پیش‌بینی شده محقق نشود، در این شرایط باید فکر دیگری کرد مثلا صرفه‌جویی بیشتری را در پیش گرفت.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد: لایحه بودجه یک سند مالی مبتنی بر اعداد و ارقام است اما تصویب آن در دولت و مجلس تبعات سیاسی و روانی دارد لذا نباید به لحاظ روانی حس امید به آینده را در مردم مختل کرد.

عناوین برگزیده