تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۵۱
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۷۷۰۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زیر و بم لایحه بودجه سال ۹۹

محبی‌نیا: پیش‌بینی انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق در لایحه بودجه؛ ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد است

می متالز - عضو کمیسیون تلفیق بودجه لایحه سال ۹۹ مجلس می‌گوید درآمدهای ناشی از انتشار اوراق در لایحه بودجه سال ۹۹ غیرواقعی است زیرا براساس پیشنهاد دولت ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق در سال ۹۹ منتشر می شود.
محبی‌نیا: پیش‌بینی انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان اوراق در لایحه بودجه؛ ۳۰ هزار میلیارد تومان مازاد است

به گزارش می متالز، جهانبخش محبی نیا عضو هیأت رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درباره پیش‌بینی میزان انتشار اوراق در لایحه بودجه سال 99، گفت: درآمدهای ناشی از انتشار اوراق در لایحه بودجه سال 99 غیرواقعی است زیرا براساس پیشنهاد دولت 80 هزار میلیارد تومان اوراق در سال 99 منتشر می شود در حالیکه این رقم 30 هزار میلیارد تومان بیش از عدد در نظر گرفته شده در برنامه ششم توسعه است.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه انتشار 50 هزار میلیارد تومان اوراق برای سال 99 در نظر گرفته شده است در حالیکه در لایحه بودجه سال 99 حدود 80 هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است، افزود: بازار بدهی و بازار عملیات باز ظرفیت مشخصی دارد و در صورتی که به دنبال استفاده بیشتر از آن باشیم، ثبات آن از بین می رود.

وی اظهار کرد: کمیته ای در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال 99 تشکیل شد تا میزان انتشار اوراق در لایحه بودجه سال 99 را براساس سقف برنامه ششم توسعه اصلاح کند.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه لایحه بودجه سال 99 با بیان اینکه کارشناسان اقتصادی بر کاهش میزان اوراق در نظر گرفته شده در لایحه بودجه سال آینده تاکید دارند، اضافه کرد: کمیسیون تلفیق بودجه به دنبال اصلاح رقم در نظر گرقته شده در لایحه برای انتشار اوراق است.

عناوین برگزیده