تاریخ: ۰۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۷۷۸۸۵
مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲:

مشکل خط عریض درگمرک اینچه برون برطرف شد/ ساخت سیلودر راه آهن گرگان

می متالز - مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ از ساخت سیلو در راه آهن گرگان خبرداد و گفت: مشکل خط عریض در گمرک اینچه برون برطرف شد.
مشکل خط عریض درگمرک اینچه برون برطرف شد/ ساخت سیلودر راه آهن گرگان

به گزارش می متالز، مهدی عبدالکریم زاده در خصوص پروژه های راه آهن اظهارکرد: در سال جاری پروژه های متعددی را در استان اجرا کردیم که یکی از آنها بازسازی و بهسازی گذرگاه بندرگز بود که باعث شد مشکلات این گذرگاه که پرتردد هم بود، برطرف شود.

وی افزود: در این نقطه ریل و جاده تسطیح شد و مردم هم از پروژه که اقدام مشترک راه آهن و شهرداری بود راضی بودند.

عبدالکریم زاده همچنین از ساخت سیلو در راه آهن گرگان خبرداد و گفت: این پروژه در حال بهره برداری است و بار حوزه بین الملل و داخلی را می توان در آن نگهداری کرد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق ۲ بیان کرد که گنجایش سیلو ۱۲ هزار تن بوده و از سه کندو تشکیل شده است.

وی ادامه داد: می توان در این سیلو غلات مانند جو، گندم، کلزا و غیره را نگهداری کرد و بعد از اتمام کارهای گمرکی و قرنطینه به سایر نقاط کشور ارسال می شود.

عبدالکریم زاده گفت: به دلیل اینکه واگن های CIS باید زودتر آزاد شوند، ساخت این سیلو بسیار ضروری بود که با کمک بخش خصوصی و با سرمایه گذاری حدود ۲۰ میلیارد تومان انجام شد.

وی افزود: این سیلو مکانیزه بوده و ساعتی ۱۵ واگن را می تواند تخلیه کند.

عبدالکریم زاده اظهارکرد: چندین آبرو هم در نقاط سیل زده از جمله در خط سبزدشت به اینچه برون و هشت تیکه، بلاک گلوگاه به بندرگز ایجاد شد.

وی توضیح داد که در سیل هفت نقطه برش خورده بود که با هزینه ۱۰ میلیارد تومانی در ۶ نقطه، آبرو ایجاد شد.

عبدالکریم زاده گفت: همچنین نصب دوراهی در اینچه برون انجام شد که مشکل جابجایی خط عریض را حل کرده و اکنون از طریق دوراهی می توانیم خط عریض را به ایستگاه هدایت کنیم.

وی اضافه کرد: ۲۲ میلیارد تومان برای این پروژه هزینه شد و عملیات ریل گذاری و زیرسازی خط ادامه دارد و تا ۴۰ روز دیگر این پروسه کامل می شود.

عبدالکریم زاده همچنین از ساخت نمازخانه در ایستگاه راه آهن گلوگاه و گرگان خبرداد.

عناوین برگزیده