تاریخ: ۰۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۵
بازدید: ۲۱۳
کد خبر: ۷۸۲۴۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کاهش قیمت آتی سنگ آهن بورس Dalian در نتیجه رکود تجارت در تعطیلات

می متالز - قیمت نقدی CFR سنگ آهن 62 درصد در روز 24 دسامبر 92.5 دلار بر تن بود و قیمت آتی شاخص سنگ آهن 0.2 درصد افت داشت. تعطیلی بازار به خاطر روزهای پایانی سال و افت تقاضای سنگ آهن به‌خاطر وقفه‌های تولید فولاد در استان‌های شمالی چین از عوامل مهم تاثیرگذار بر این بازار بود.
کاهش قیمت آتی سنگ آهن بورس Dalian در نتیجه رکود تجارت در تعطیلات

به گزارش می متالز و به نقل از Reuters، با تعطیل شدن بسیاری از بازارهای خارجی برای کریسمس، قیمت آتی سنگ آهن در بازار چین در روز 25 دسامبر پس از دو روز متوالی افزایش، افت داشت.

قیمت آتی سنگ آهن در بورس کالای Dalian برای تحویل در مِی 2020 با 0.2 درصد کاهش به 639 یوان (91.48 دلار) بر تن رسید و به روند افزایشی قبلی خاتمه داد. کل حجم قراردادهای آتی سنگ آهن در این بازار طی روز 25 دسامبر 1.17 میلیون لات بود که کمتر از 1.92 میلیون لات در روز پیش از آن بود. علاوه بر نزدیکی به روزهای پایان سال و تعطیلی بسیاری از بازارها، کاهش تقاضای سنگ آهن برای تولید فولاد به‌دلیل اخطار آلودگی شدید در استان شمالی چین، از عوامل دیگر کاهنده قیمت این محصول بود. شاخص کیفیت هوا در بزرگ‌ترین شهرهای فولادسازی چین یعنی تانگشان و هاندان در روز 24 دسامبر به بیش از 150 واحد صعود کرد که به معنی آلودگی متوسط تا شدید است.

قیمت نقدی CFR سنگ آهن 62 درصد تحویل در چین با کاهش یک دلاری در روز 24 دسامبر به 92.5 دلار بر تن رسید. سایر مواد اولیه فولادسازی روندهای مختلفی داشتند: قیمت زغال‌سنگ کک‌شوی بورس Dalian با کاهش 0.3 درصدی به یک هزار و 152 یوان بر تن و قیمت کک در این بازار با رشد 0.05 درصدی به یک هزار و 846 یوان بر تن رسید.

عوامل بنیادین تاثیرگذار بر بازار سنگ آهن

قیمت میلگرد فولادی در بورس آتی شانگهای برای تحویل در مِی 2020 پس از کاهش 1.1 درصدی به سه هزار و 485 یوان بر تن رسید.

قیمت ورق گرم نیز برای تولید خودرو و لوازم خانگی با کاهش 0.8 درصدی به سه هزار و 521 یوان بر تن رسید.

قیمت آتی فولاد زنگ‌نزن شانگهای برای تحویل در فوریه 2020 پس از کاهش 0.6 درصدی به 14 هزار و 240 یوان بر تن رسید.

بورس آتی شانگهای اعلام کرد که محدودیت موقعیت خرید و فروش را از سال آینده برای قراردادهای آتی 37 شرکت تجاری آتی تسهیل خواهد کرد تا فعالیت تجاری و مشارکت بازار را تشویق کند.

چین قصد دارد تا آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از معدن‌کاری را به روش بازار محور جبران کند و پس از تکمیل احیای محیط زیست، با اعطای حقوق کاربری زمین باعث افزایش مشارکت و تشویق سرمایه‌گذاری اجتماعی شود.

با کاهش رشد اقتصادی چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ دنیا، این کشور حمایت از اشتغال را افزایش خواهد داد تا با مشکل افزایش فشار بر امنیت شغلی از سوی چالش‌های درونی و برونی مقابله کند.

ترامپ در روز 24 دسامبر گفت که مراسمی با همتای چینی خود شی جین پینگ برای امضای فاز اول توافق تجاری خواهد داشت و چین نیز اعلام کرد که برای هماهنگی این مراسم با آمریکا در تماس است.

چین در روز 25 دسامبر با سه پروژه راه آهن و یک پروژه فرودگاه موافقت کرد.

عناوین برگزیده