تاریخ: ۱۷ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۰۹
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۷۸۷۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد:

رفتار خارج از عرف تازه واردها

می متالز - مدیرعامل کارگزاری صنعت و معدن گفت: با توجه به اینکه گزارش شرکت‌های بنیادی تغییر نکرده و شرایط سیاسی نیز به آن بدی که جو قالب جامعه پیش‌بینی می‌کرد پیش نرفته، دلیل منطقی برای رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.
رفتار خارج از عرف تازه واردها

به گزارش می متالز، محمد مشاری مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در خصوص هیجانی عمل کردن سهامداران گفت: رفتار امروز سهامداران خارج از پیش‌بینی و عرف بود، شاخص روز خود را با ۲ هزار واحد صعود شروع کرد اما؛ در اثر جوی که راه افتاده، نزدیک به ۴هزار و ۵۰۰ واحد شاخص منفی شد، منطقی برای خروج سرمایه از سوی حقیقی‌ها وجود ندارد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بازارهای موازی، هیجان مشاهده نمی‌شود و همچنین رشد شارپی شاخص در ۳ماه اخیر، افرادی که در مدت اخیر سود مناسبی کسب کرده اند از آینده سیاسی کشور هراسانند.  

این کارشناس بازار افزود: با توجه به اینکه اخبار بنیادی شرکت‌ها تغییری نکرده و شرایط سیاسی نیز به آن بدی که جو قالب جامعه پیش‌بینی می‌کرد پیش نرفته، دلیل منطقی برای این رفتار هیجانی سرمایه‌گذاران وجود ندارد.

وی در ادامه بیان کرد: قاعدتا هرچه از زمان اقدام تروریستی امریکا و شرایط حاکم بر جامعه بگذرد از شدت آن نیز کاسته خواهد شد و برای ساعت های ابتدایی اتفاقات بدتری را می توانستیم متصور باشیم و هر چه که رو به جلو می رویم انتظار داریم رفتارها منطقی تر شود اما سرمایه گذاران طور دیگری فکر می کنند و تفسیری برای عملکرد آنها وجود ندارد و رفتارشان کاملا غیر منطقی هست.

مدیرعامل کارگزاری بانک صنعت و معدن در رابطه با روند بازار با توجه به اقدام سهامداران گفت: به نظر می رسد حقوقی ها و دست اندرکاران بازار، صندوق‌ها و صاحبان سهم‌های بزرگ تمام توانشان را در حمایت از بازار در ۲ روز گذشته گذاشته‌اند و هم اینک از نظر مالی بنیه و توان حمایت از بازار را ندارند و اگر قرار باشد سرمایه‌گذاران با همین منطق پیش روند شاخص ریزش‌های بیشتری را در روزهای آینده تجربه خواهد کرد.

عناوین برگزیده