تاریخ: ۱۸ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۴۰
بازدید: ۱۴۸
کد خبر: ۷۸۹۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
بر اساس اطلاعیه سازمان بورس:

دامنه نوسان امروز در بازار سهام به ۲ درصد کاهش یافت

می متالز - سازمان بورس جهت افزایش اطمینان به روند بازار و کاهش نوسانات احتمالی، تصمیم گرفت دامنه نوسان امروز در بازارها ۲ درصد باشد.
دامنه نوسان امروز در بازار سهام به ۲ درصد کاهش یافت

به گزارش می متالز، یاسر فلاح مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بورس اعلام کرد: سازمان بورس جهت افزایش اطمینان به روند بازار و کاهش نوسانات احتمالی، تصمیم گرفت دامنه نوسان امروز در بازارها 2 درصد باشد.

بازیگران حقوقی به حمایت از بازار سرمایه ادامه خواهند داد. همه ارکان بازار سرمایه در کنار سهامداران و سرمایه گذاران هستند و از آنها حمایت تمام قد خواهند کرد.

در  این رابطه محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: اعمال دامنه نوسان محدود دو درصدی در تمامی بازار های بورس و فرابورس با هدف کنترل رفتار هیجانی سرمایه گذاران بوده و این امکان را برای سرمایه گذاران ایجاد می کند تا ضمن داد و ستد مبتنی بر تحلیل تا روشن شدن ابعاد اقتصادی خرید و فروش را بر اساس تحلیل انجام دهند.

یاسر فلاح مشاور رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز گفت: این تصمیم سازمان بورس با هدف صیانت از حقوق سرمایه گذاران و سهامداران خرد گرفته شده و مسبوق به سابقه بوده و پیشتر نیز چنین تصمیمی گرفته شده بود. همه ارکان بازار سرمایه در کنار سرمایه گذاران هستند و از آنها به شکل جدی حمایت می کنند. دغدغه سازمان بورس و اوراق بهادار و ارکان بازار سرمایه حمایت از جامعه سهامداری است.

وی با تاکید بر اینکه بازیگران حقوقی نیز به حمایت خود از بازار ادامه می دهند به سرمایه گذاران توصیه کرد از رفتار هیجانی در بازار سرمایه پرهیز کنند و افزود نگاه بلند مدت کلید سود آوری در بازار سرمایه است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده