تاریخ: ۱۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۰۱
بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۷۹۳۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

عصر جمعه تصمیم جدید بورسی اعلام می‌شود / دامنه نوسانات بورس به ۵ درصد برمی‌گردد؟

می متالز - برخی منابع خبری به طور غیررسمی از بازگشت دامنه نوسان پنج درصدی در جلسه امروز سازمان بورس و اوراق بهادار خبر می‌دهند اما مدیر روابط عمومی بورس اعلام کرده که برای این مساله تا فردا عصر باید صبر کرد.
عصر جمعه تصمیم جدید بورسی اعلام می‌شود / دامنه نوسانات بورس به ۵ درصد برمی‌گردد؟

به گزارش می متالز، بازار سهام هفته سختی را پشت سر گذاشت. در هفته اخیر، شاخص کل بورس در واکنش به افزایش تنش‌های سیاسی ایران و ایالات متحده آمریکا، بیش از ۳۰ هزار واحد افت کرد و بازدهی منفی ۷٫۸ درصدی را به ثبت رساند.

 ریزش ۳۰ هزار واحدی شاخص بورس در یک هفته

در عین حال تصمیماتی مانند محدود کردن نوسان بازار سهام به دو درصد و حمایت ۴٫۵ هزار میلیارد تومانی حقوقی‌ها از بورس اجازه نداد که میزان افت شاخص بورس بیشتر از این شود.

صبح چهارشنبه ۱۸ دی ماه امسال پیش از آغاز بازار، اعلام شد که نوسانات بورس دو درصد خواهد بود. یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی بورس اعلام کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار جهت افزایش اطمینان به روند بازار و کاهش نوسانات احتمالی، تصمیم گرفت، دامنه نوسان، امروز در بازارها، دو درصد باشد. بازیگران حقوقی به حمایت خود از بازار سرمایه ادامه خواهند داد. همه ارکان بازار سرمایه در کنار سهامداران و سرمایه‌گذاران هستند و از آنها حمایت تمام‌قد خواهند کرد.

پس از آن نیز علی صحرایی، مدیرعامل شرکت بورس تهران نیز در گفتگویی، خبر از ادامه‌دار بودن کاهش دامنه نوسان بازار تا اطلاع ثانویه داد و گفت: «با توجه به اتفاقاتی که طی روزهای اخیر در بازار سرمایه رخ داد تا اطلاع ثانوی دامنه نوسان معاملات سهام به دو درصد تغییر پیدا کرده است. این روند همانطور که در اطلاعیه اشاره شده، ادامه دار خواهد بود و در مورد تغییرات آن در آینده و بازگشت به وضعیت قبلی متعاقباً اطلاع رسانی خواهد شد.»

با این حال پس از اعلام کاهش تنش‌های سیاسی ایران و امریکا، زمزمه‌هایی به گوش می‌رسد که دامنه نوسانات بورس به حالت قبلی برخواهد گشت.

سایت دنیای بورس، وابسته به مجموعه دنیای اقتصاد عصر امروز گزارش داده، برخی منابع خبری به طور غیررسمی از بازگشت دامنه نوسان پنج درصدی در جلسه امروز سازمان بورس و اوراق بهادار خبر می دهند. هنوز منابع رسمی این خبر را تایید نکرده اند اما به نظر این مصوبه امروز در سازمان بورس و اوراق بهادار به تصویب رسیده است. البته پیش تر هم برخی از مسوولان سازمان بورس و اوراق بهادار گفته بودند که محدودیت بر سر اعمال نوسان قیمت‌ها با اما واگر روبه رو است و این تصمیم تنها برای روز چهارشنبه هفته جاری بوده است.

اما یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی بورس در پاسخ خود گفته است: تصمیمی هنوز اتخاذ نشده، به محض اینکه تصمیمی گرفته شود، رسما اعلام خواهد شد. تا فردا عصر (جمعه) باید صبر کرد.

پیش از این، عصر روز چهارشنبه نیز مدیرعامل فرابورس در آینده درمورد آینده بازار سرمایه پیش‌بینی کرده بود که شرایط بازار اکنون مقطعی است و بازار به زودی مانند گذشته به شرایط تعادلی بازار برمی‌گردد و می‌تواند رشد خود را ادامه دهد.

عناوین برگزیده