تاریخ: ۲۰ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۴۳۹
کد خبر: ۷۹۳۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تصمیمات جدید شورای عالی بورس در جلسه روز جمعه / اختصاص وام بانکی برای خرید سهام

می متالز - امروز، جمعه ۲۰ دی ماه جلسه شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد در سازمان بورس برگزار شد. طبق اعلام مسوولان حاضر در این جلسه، هدف از برگزاری این جلسه حمایت از سهامداران حقیقی بوده است.
تصمیمات جدید شورای عالی بورس در جلسه روز جمعه / اختصاص وام بانکی برای خرید سهام

به گزارش می متالز، امروز، جمعه ۲۰ دی ماه جلسه شورای عالی بورس به ریاست وزیر اقتصاد در سازمان بورس برگزار شد. طبق اعلام مسوولان حاضر در این جلسه، هدف از برگزاری این جلسه حمایت از سهامداران حقیقی بوده است.

آن طور که یاسر فلاح، مدیر روابط عمومی بورس روایت کرده، با توجه به تعادل بازار، اعضای شورای عالی بورس در این جلسه تاکید کردند هیات مدیره سازمان می‌تواند نسبت به بازگشت دامنه نوسان پنج درصد تصمیم‌گیری کند و در کوتاه‌ترین زمان هیات مدیره سازمان بورس با محور بازگشت دامنه نوسان تشکیل می‌شود.

شاپور محمدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این جلسه اظهار کرد: سازمان بورس و اوراق بهادار چهار اقدام مهم برای صیانت از سرمایه‌گذاران انجام داد که یکی از آنها افزایش میزان وثیقه خرید اعتباری سهام از ۵۰ درصد به ۶۰ درصد بود.

خبر مهم دیگر این بود که فرهاد حنیفی، معاون نظارت بانک مرکزی در این جلسه گفته است: به زودی سهامداران عزیز می‌توانند از تسهیلات بانک‌ها برای خرید سهام استفاده کنند. هدف از حضور ما در جلسه امروز شورای عالی بورس، اعلام حمایت کامل بانک مرکزی از بازار سرمایه بود.

پس از این جلسه، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار گفته است:‌ برای هفته آینده بازار متعادلی را پیش‌بینی می‌کنیم.

عناوین برگزیده