تاریخ: ۲۹ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۷
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۸۰۸۶۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سعیدی:

اداره سنتی کارگاه‌های تولید چرم هزینه تمام شده تولید محصولات را افزایش می‌دهد

می متالز - نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس می‌گوید هزینه تمام شده تولید محصولات چرمی در واحدهایی که به صورت سنتی اداره می‌شوند بیشتر از واحدهای مدرنیته است بنابراین این کارگاه‌ها توان رقابت با کارخانه‌های بزرگ را ندارند.
اداره سنتی کارگاه‌های تولید چرم هزینه تمام شده تولید محصولات را افزایش می‌دهد

به گزارش می متالز، محمداسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی درباره مشکلات واحدهای تولیدکننده کیف و کفش چرمی، گفت: از آنجایی که اقدامات چندانی برای برندسازی صورت نگرفته در حال حاضر واحدهای تولیدکننده کیف و کفش چرم با مشکلات عدیده ای روبه رو هستند که این غفلت توان رقابت را از تولیدکننده ایرانی می‌گیرد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برندسازی سابقه کوتاهی در ایران داشته و نوپا است، افزود: در حال حاضر حمایت از کارخانه‌ها و کارگاه‌ها و ارائه تسهیلات مناسب به آنها از الزامات محسوب می‌شود.

وی اداره سنتی و مدرنیته کارگاه‌ها و کارخانه‌های تولید چرم را یکی دیگر از مشکلات این حوزه برشمرد و اظهار کرد: در حال حاضر برخی کارخانه‌ها به صورت سنتی و برخی دیگر به صورت مدرنیته یعنی از طریق استفاده از امکانات و دستگاه‌های جدید اداره می‌شوند.

وی ادامه داد: هزینه تمام شده محصولاتِ واحدهایی که به صورت سنتی اداره می‌شوند بیشتر از واحدهای مدرنیته است بنابراین کارگاه‌های کوچک سنتی علیرغم های تولید محصولات بی نظیر و با کیفیت توان رقابت با کارخانه‌های بزرگ را ندارند.

۴۰ هزار کارگاه سنتی تولید چرم در کشور وجود دارد

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه ۴۰ هزار کارگاه سنتی تولید چرم در کشور وجود دارد، اضافه کرد: کارخانجات صنعتی می‌توانند بخشی از سفارشات خاص خود را به کارگاه‌های سنتی واگذار کنند تا از یک سو نظر مشتری تامین شود و از سوی دیگر چرخ تولید در  کارگاه های سنتی بچرخد.

حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی منجر به رونق تولید واحدهای تولیدکننده محصولات چرمی می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی را یکی دیگر از راهکارهای لازم برای رونق بخشیدن به تولید محصولات چرمی برشمرد و ادامه داد: اگرچه برخی تولیدکنندگان در این نمایشگاه‌ها حاضر می‌شوند اما همه آنها توان حضور در این نمایشگاه ها را ندارند، دولت باید با حمایت از این واحدها زمینه عرضه کیف و کفش چرم تولید شده در ایران را فراهم کند زیرا تولیدات ایرانی از نظر کیفیت می‌توانند با همتایان ایتالیایی و ترکیه رقابت کنند.

عناوین برگزیده