تاریخ: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۳۷
بازدید: ۲۵۹
کد خبر: ۸۱۱۶۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن

صادرات ۱۰ میلیون تن فولاد در اوج تحریم‌ها

می متالز - رئیس هیات عامل ایمیدرو: صادرات فولاد در دوره تحریم افزایش داشته است طوری که توانستیم ۱۰ میلیون تن فولاد به دنیا صادر کنیم.
صادرات ۱۰ میلیون تن فولاد در اوج تحریم‌ها

به گزارش می متالز، خداداد غریب پور در همایش چشم انداز صنعت فولاد، با بیان اینکه بخش معدن و صنایع معدنی کشور از سال گذشته تاکنون پنج نوبت با تحریم‌های ظالمانه آمریکا روبرو شده، افزود: هدف این تحریم‌های ظالمانه امریکا در حوزه فولاد و مواد معدنی، متوقف ساختن صادرات کشور بود؛ اما نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه صادرات رونق گرفت.
رئیس هیئت عامل سازمان گسترش و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اضافه کرد: با وجود این تحریم‌های سخت، امسال پیش بینی شده چهار تا پنج میلیارد دلار صادرات فولاد انجام شود.
غریب پور گفت: این میزان صادرات نشان می‌دهد دشمن نقطه قوت ایران را هدف گرفته، زیرا چهار میلیون نفر مستقیم در ارتباط با این صنعت اشتغال دارند؛ این در حالی است که براساس سند چشم انداز ۱۴۰۴ انتظار می‌رود امکان صادرات ۲۰ میلیون تن فولاد فراهم شود، ضمن اینکه ۲۵ میلیون تن در داخل به مصرف خواهد رسید.
وی افزود: براساس اطلاعات موجود مشخص می‌شود راهی که در صنعت فولاد ترسیم شده، درست است و امسال هم ظرفیت تولید فولاد به ۳۷ تا ۳۹ میلیون تن می‌رسد و تولید فولاد هم به بیش از ۲۶ میلیون تن خواهد رسید.
معاون وزیر صنعت گفت: بازار سرمایه یک میلیون و ۶۰۰ هزار میلیارد تومان ارزش دارد که از این میزان، ارزش بورسی ۲۰ شرکت فعال در بخش معدن و صنایع معدنی که تحریم شده اند بیش از ۲۸۰ هزار میلیارد تومان است این در حالی است که شرکت‌های تحریم شده، بیش از یک میلیارد دلار افزایش سرمایه دادند.
 

 آغاز به کار همایش چشم انداز صنعت فولاد و معدن

همایش دو روزه چشم‌ انداز صنعت فولاد و معدن ایران با نگاهی به بازار در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما آغاز به کار کرد.
در این همایش که وزیر صنعت نیز از سخنرانان آن است، هفت موضوع کلیدی این صنعت شامل پایش طرح جامع فولاد براساس شرایط کنونی، صادرات در مواجهه با چالش‌های بین‌المللی و داخلی؛ استفاده از ظرفیت تهاتر، فروش داخلی؛ بورس کالا؛ مشکلات و راهکارها، برنامه عملیاتی احیا و فعال‌سازی معادن کوچک مقیاس؛ مسئولیت‌ها و اختیارات، بومی‌سازی و رونق تولید در صنعت فولاد، انرژی، آب، محیط‌زیست و اقتصاد چرخه‌ای در بهره‌وری صنایع فولاد و سنگ‌آهن، بهره‌وری، نوآوری و فناوری؛ ارتباط موثر و کارآمد صنعت و دانشگاه و اثرات اقتصادی آن با حضور کارشناسان، مسئولان و فعالان صنعت فولاد بررسی می شود.

عناوین برگزیده