تاریخ: ۱۵ دی ۱۳۹۸ ، ساعت ۰۹:۲۰
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۸۱۵۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل:

15 طرح صنعتی در اردبیل افتتاح شد

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور 15 طرح صنعتی در استان اردبیل به بهره‌برداری رسید.
15 طرح صنعتی در اردبیل افتتاح شد

به گزارش می متالز، رامین صادقی اظهار کرد: این 15 طرح صنعتی با اشتغال 2 هزار و 13 نفر در شهرهای مختلف استان اردبیل راه‌اندازی شد تا زمینه رونق اقتصادی و افزایش توان تولید داخلی فراهم آید.

وی عمده طرح‌های صنعتی افتتاح شده را در سفر رئیس جمهور آرتاویل تایر، کامیون‌سازی، اشجع باطری و نساجی ستاره اعلام و خاطرنشان کرد: در کنار این طرح‌های عظیم صنعتی 11 طرح صنعتی دیگر در مناطق مختلف از جمله نمین، سرعین، گرمی و اردبیل افتتاح شد که این طرح‌ها نیز زمینه اشتغال 771 نفر را فراه کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه عمده اشتغال سازمان صنعت، معدن و تجارت در بخش فرش و اصناف بوده است، افزود: تلاش می‌کنیم تا از این به بعد در زمینه صنعت و معدن زمینه اشتغال بیشتری فراهم آید تا 83 درصد اشتغال که حدود 2 هزار و 646 نفر خواهد بود در این بخش در سالجاری با راستی آزمایی دقیق اتفاق افتد.

صادقی گفت: ما براساس پروانه صادر شده اشتغال به وجود آمده را در واحدهای صنعتی رصد می‌کنیم و امیدواریم هم در بخش صنعت و هم بخش معدن تحقق اشتغال واقعی را شاهد باشیم.

وی با یادآوری اینکه برخلاف سال‌های گذشته سعی داریم تا در بخش اصناف و راه‌اندازی واحدهای تجاری اشتغال واقعی را به ثبت برسانیم، تصریح کرد: تمام تلاش ما بر این است تا عمده اشتغال در واحدهای صنعتی و به صورت واقعی انجام شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به خلا سرمایه‌گذاری در بخش معدن اشاره کرد و افزود: در بخش معدن در سال‌های آینده اتفاقات خوشایندی رخ می‌دهد که در مشگین‌شهر با ظرفیت عظیم معدنی در بخش مس و طلا به راحتی می‌توانیم صنایع فرآوری را در این حوزه فعال کنیم.

صادقی حضور شرکت سرمایه‌گذاری در بخش معدن را با 770 میلیون دلار سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال یک هزار نفر یادآور شد و بیان کرد: به تدریج این شرکت فعالیت اکتشافی خود را آغاز کرده و بنده به عنوان کارشناس این حوزه اعلام می‌کنم که تا 10 سال آینده اتفاقات خوشایندی در بخش معدن و صنایع معدنی در این استان رخ می‌دهد.

وی به 6 پهنه معدنی استان به ویژه نیر، زرج آباد و همچنین باغرو در کوثر با همکاری شرکت موثر و موسسه امین برای اکتشاف مواد معدنی اشاره کرد و گفت: دو پهنه معدنی در قزل اوزن نیز دارای ذخایر سرب، مس و طلا هستند که در سال‌های آینده به تدریج زمینه استحصال این مواد معدنی فراهم می‌آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد اختصاص سه هزار میلیارد تومان منابع در حمایت از واحدهای صنعتی بیان کرد: از محل تبصره 18 بالغ بر 20 درصد تخصیص‌ها اتفاق افتاده و با تاکید رئیس جمهور قرار شد سایر منابع نیز به این حوزه تزریق شود، تا یک تحول عظیم در این بخش را شاهد باشیم.

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!