تاریخ: ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۷
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۸۱۸۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سوددهی "فخاس" در شرایط تحریم

می متالز - معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان گفت: علی رغم وجود سختی‌های بسیار در شرایط تحریم، سود دهی "فخاس" نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد.
افزایش سوددهی "فخاس" در شرایط تحریم

به گزارش می متالز، حمیدرضا زارع معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان در خصوص تاثیر تحریم‌ها بر صنعت فولاد گفت: موضوع تحریم‌ها امری جدید نیست و چندین سال است که این صنعت با بحث تحریم‌ها دست و پنچه نرم می‌کند. 

وی ادامه داد: البته مبارزه با تحریم‌ها همچنان ادامه دارد و راهکار‌های دور زدن و عدم نیاز به خارج از کشور نیز همواره در دستور کار قرار دارد. 

زارع به بومی سازی قطعات و تعامل با تامین کننده ها‌ی داخلی اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بسیاری از قطعات و مواد مصرفی بومی سازی شده، اما برخی محصولات اندک، چون الکترود و کوک سوزنی مجددا تحریم شدکه خوشبختانه برای تولید الکترود و میدل کوک در سطح کشور فعالیت‌ها ادامه دارد. 

وی فولاد خراسان را با ظرفیت اسمی چهار واحد تولیدی همچنان فعال عنوان کرد و گفت: این واحد‌ها با حداکثر ظرفیت در حال فعالیت بوده به طوریکه میزان تولید نسبت به سال ۱۰ درصد رشد داشته و جای نگرانی وجود ندارد. 

زارع در ادامه اظهار داشت: میزان افزایش تولید، از لحاظ سودآوری سهام و در حمایت از سهامداران امری مهم و موثر خواهد بود به طوریکه با تولید انبوه، هزینه‌های ثابت و بهای تمام شده نیز کاهش یافته و مسلما سودخوبی به ازای هر سهم خواهیم داشت.

معاون بهره برداری مجتمع فولاد خراسان با اشاره به میزان تولید این شرکت اضافه کرد: هیچ رسوبی از محصولات نهایی فولاد خراسان، چون شمش و میلگرد رخ نداده و محصولات میانی علاوه بر استفاده شرکت به بازار نیز عرضه می‌شود.

زارع در پایان خاطر نشان کرد: علی رغم وجود سختی‌های بسیار در شرایط تحریم، اما سود دهی نسبت به سال قبل در وضعیت بهتری قرار دارد.

برای مشاهده کلیپ این گزارش به اینجا مراجعه فرمایید.

عناوین برگزیده