تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۴
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۸۲۳۹۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

"فارس" و معاونت فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

می متالز - هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت تقویت حمایت از ساخت داخل و استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری منعقد کردند.
"فارس" و معاونت فناوری ریاست جمهوری تفاهم نامه همکاری منعقد کردند

به گزارش می متالز، جواد گلی مدیر روابط عمومی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس اعلام کرد: تفاهم نامه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری زمینه همکاری بین صنعت پتروشیمی، شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای تقویت و حمایت از ساخت داخل است و یکی از مفاد این تفاهم نامه برگزاری رویداد حمایت از ساخت داخل و گردهمایی شرکت های دانش بنیان با شرکت های تابعه در یک اقدام نمایشگاهی است.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در شکل گیری این همکاری به "فارس" کمک کرد تا از این طریق جوانان و نیروهای مستعد فعال در داخل در حوزه استارت آپ ها و دانش بنیان ها شناخته شده و بتوانند وارد عرصه تولید و کار شوند. در هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس برای این همکاری اعلام آمادگی کردیم که شرکت های دانش بنیان و استارت آپ های مرتبط و مورد تایید در نمایشگاه پتروشیمی کیش حضور داشته باشند و شرکت های تابعه نیز با حضور در این رویداد، زمینه تجهیزات ساخت داخل، تامین قطعات، تعمیرات، مهندسی، مشاوره و غیره با این شرکت ها تامین گفت و گو و نیازها را فراهم کنند.

شرکت های زیرمجموعه هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس سعی خواهند کرد علاوه بر مذاکره با شرکت های داخلی در حوزه خدمات فنی مهندسی و صنعتی در زمینه خدمات غیر صنعتی مانند خدمات تغذیه، پروازی، اسکان، اقامت و گردشگری ساخت و ساز، عمران و غیره را هم در این نمایشگاه  به گفت و گو و نشست بگذارند بویژه برای شرکت هایی که در مناطق صنعتی فعال هستند و بومی مناطق همجوار محسوب می شوند.

رویکرد برگزاری نمایشگاه حمایت از ساخت داخل با تمرکز بر هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس در جزیره کیش، نقطه عطفی برای استفاده از توان تولیدکنندگان و سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک است. سازندگان داخلی در یک فضای نمایشگاهی مشترک می توانند در زمینه نیازمندی های تجهیزات، تامین قطعات، مدیریت دانش ، تعمیرات، بومی سازی، مشاوره و مهندسی معکوس و غیره مذاکره کنند و در نهایت به انعقاد قراردادهای همکاری بیانجامد.

با تداوم این رویکرد، شرکت های تابعه "فارس" نیز به دنبال وظیفه سازمانی میزان استفاده از امکانات ساخت داخل را افزایش داده و از تولیدکنندگان داخلی حمایت کرده و خواهند کرد و با ادامه این روند، رشد و توسعه شرکت های تولیدی در پایین دست صنعت پتروشیمی و اشتغال بیشتر در مناطق همجوار صنعت و پتروشیمی ایجاد خواهد شد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده