تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۰۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۸۳۳۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علیزاده مطرح کرد:

جلوگیری از تداوم گرانی کالاها با تشدید نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی

می متالز - نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در ماه‌های پایانی سال در گروی تحقق دو مهم است؛ نخست تشدید نظارت بر بازار و دوم تامین مایحتاج مورد نیاز مردم به میزان کافی.
جلوگیری از تداوم گرانی کالاها با تشدید نظارت بر بازار و تامین کالاهای اساسی

به گزارش می متالز، رضا علیزاده نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی درباره تنظیم بازار و تامین مایحتاج شب عید مردم و جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، گفت: جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای مورد نیاز مردم در ماه‌های پایانی سال در گروی تحقق دو مهم است؛ نخست تشدید نظارت بر بازار و دوم تامین مایحتاج مورد نیاز مردم به میزان کافی، در صورتیکه عرضه کالا در بازار پاسخگوی تقاضای مردم باشد قیمت ها به صورت خودکار کنترل می‌شود.

نماینده مردم ورزقان و خاروانا در مجلس شورای اسلامی افزود: اگرچه نظارت بر بازار امر مهمی است اما باید به این نکته نیز توجه شود که در دوره ای که عرضه کالا در بازار با کمبود روبرو باشد، تشدید نظارت تأثیری بر کاهش قیمت‌ها و جلوگیری از گرانی نخواهد داشت.

مردم تحمل افزایش قیمت ها را بیش از این ندارند

وی به جلسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با وزیر صنعت، معدن و تجارت اشاره کرد و یادآور شد: برنامه‌های وزارت صمت برای کنترل بازار، در این نشست ارائه شد، باید ساز و کاری برای تامین مایحتاج مورد نیاز مردم در شب عید اندیشیده شود که از افزایش قیمت‌ها جلوگیری شود زیرا در حال حاضر مردم تحت فشار بوده و توان گرانی بیشتر را ندارند.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از یک سو تامین کافی کالاهای اساسی و از سوی دیگر تشدید نظارت توسط دستگاه‌های نظارتی می‌تواند موجب جلوگیری از افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار شود که باید برای تحقق این امور تمام برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد.

عناوین برگزیده