تاریخ: ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۸۳۵۰۰
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
رجبی:

افزایش تسهیلات خرید مسکن بدون رونق تولید به گرانی منجر می‌شود

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از عوامل احتمالی برای افزایش قیمت مسکن، افزایش تسهیلات خرید است، قطعا در زمانی که بازار با کمبود مواجه بوده و اقدامی برای تولید مسکن صورت نگرفته، افزایش تسهیلات تنها به گران شدن دوباره قیمت ها ختم می شود.
افزایش تسهیلات خرید مسکن بدون رونق تولید به گرانی منجر می‌شود

به گزارش می متالز، فرج‌الله رجبی عضو کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای افزایش تسهیلات خرید مسکن، گفت: به نظر من اولویت اصلی وزارت راه و شهرسازی، اختصاص تسهیلات کلان به حوزه ساخت و ساز است، این مسئله قطعا موجب بهبود وضعیت بازار مسکن می شود.

سالانه باید 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی تولید شود

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی وضعیت تولید مسکن به هیچ وجه قابل قبول نیست، بر اساس آمارها در سال های گذشته سالانه حدود 300 تا 350 هزار واحد مسکونی ساخته شده است، این در حالی است که برای تأمین مسکن زوج های جدید، سالانه باید 800 هزار تا یک میلیون واحد مسکونی تولید شود.

علت اصلی افزایش قیمت مسکن کمبود عرضه و افزایش تقاضا است

وی گفت: قطعا علت اصلی افزایش قیمت مسکن در سال های اخیر، کمبود عرضه و افزایش تقاضا بوده است، حال در ماه های اخیر شاهد ثبات نسبی در بازار بوده ایم، اما به طور حتم با هر تلاطم و اقدامی، بازار دچار تحول خواهد شد.

یکی از عوامل احتمالی برای افزایش قیمت مسکن، افزایش تسهیلات خرید مسکن است

رجبی تصریح کرد: به نظر من یکی از عوامل احتمالی برای افزایش قیمت مسکن، افزایش تسهیلات خرید مسکن است، قطعا در زمانی که بازار با کمبود مواجه بوده و اقدامی برای تولید مسکن صورت نگرفته، افزایش تسهیلات تنها به گران شدن دوباره قیمت ها ختم می شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: در شرایط کنونی دولت باید تمام تمرکز خود در حوزه مسکن را برای افزایش تقویت بخش ساخت و ساز و سازندگان بگذارد، به طور حتم اگر دولت بتواند بخش خصوصی را برای تولید گسترده مسکن به میدان بیاورد، نیاز به ورود دستگاه های دولتی نخواهد بود.

لزوم ورود بخش خصوصی به حوزه بازار ساخت و ساز مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: لازمه ورود بخش خصوصی به حوزه بازار ساخت و ساز مسکن، شفاف سازی وضعیت بازار و ایجاد چشم انداز روشن درباره آینده این حوزه است، در این صورت سازندگان تمایلی بیشتری برای فعالیت خواهند داشت.

عناوین برگزیده