تاریخ: ۰۸ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۸۷۱۹۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

گزارش مرجع جهانی از افزایش ۲۰ برابری تولید فولاد ایران

می متالز - انجمن جهانی فولاد از رشد ۲۰ برابری تولید فولاد ایران نسبت به مقیاس جهانی خبر داد.
گزارش مرجع جهانی از افزایش ۲۰ برابری تولید فولاد ایران

به گزارش می متالز، انجمن جهانی فولاد اعلام کرد: در ژانویه ۲۰۲۰، تولید فولاد خام ایران شاهد رشد ۴۶.۷ درصدی و تولید جهانی این فلز راهبردی ۲.۱ درصد افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، ایران دو میلیون و ۸۹۵ هزارتن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با تولید یک میلیون و ۹۷۱هزارتن سال گذشته ۴۶.۷ درصد افزایش داشته است.

تولید ۶۴کشور فولادساز جهان در ژانویه سال جاری میلادی ۱۵۴ میلیون و ۴۳۶هزارتن ثبت شد که گویای افزایش ۲.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد این رقم در ژانویه سال گذشته ۱۵۱میلیون و ۲۲۸ هزار تن اعلام  شد.

ژانویه سال ۲۰۲۰ به ترتیب چین با تولید ۸۴ میلیون و ۲۶۹، هند با ۹ میلیون و۲۲۸، ژاپن با هشت میلیون و ۲۲۴، آمریکا با هفت میلیون و ۷۰۷ هزار و روسیه با ۶ میلیون تن ۵کشور برتر فولادساز جهان بودند.

طبق جداول آماری وزارت صنعت، تولید فولاد در ۱۰ ماه سال به ۲۰ میلیون و ۶ هزار و ۲۰۰ تن رسید که در مقایسه با ۱۸ میلیون و ۷۳۴ هزار و ۸۰۰ تن عملکرد دوره مشابه سال گذشته رشد ۶.۸ درصدی دارد.

تولیدات فولادی نیز در دوره این گزارش بالغ بر ۱۷ میلیون و ۵۸۵ هزار و ۹۰۰ تن ثبت شد و نسبت به ۱۶ میلیون و ۹۴ هزار و یکصد تن دوره مشابه سال گذشته ۹.۳ درصد افزایش داشت.همچنین آمارهای صادرات شمش و تولیدات فولادی نیز به بیش از ۸.۸ میلیون تن رسید که از این میزان بیش از ۶۶ درصد سهم شمش بوده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده