تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۵۸
بازدید: ۱۷۶
کد خبر: ۹۰۷۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

توزیع روزانه ۲ هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی در مهاباد

می متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد گفت: توزیع روزانه ۲ هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی کننده برای مقابله با شیوع بیماری کرونا در سطح داروخانه‌های این شهرستان آغاز شد.
توزیع روزانه ۲ هزار لیتر محلول‌های ضدعفونی در مهاباد

به گزارش می متالز، محمد جهین روز پنج‌شنبه اظهار داشت: همزمان با صدور مجوز تولید محلول‌های ضدعفونی کننده به ۲ واحد تولیدی مهاباد اکنون این محصول با هماهنگی شبکه و بهداشت و درمان در سطح شهرستان توزیع و شهروندان می‌توانند با مراجعه به داروخانه‌ها آن را دریافت کنند.

وی ادامه داد: محلول‌های تولید شده در بطری‌ها نیم لیتری و با قیمت مصوب هر بطری ۲۰۰ هزار ریال در بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: با تولید و توزیع روزانه بیش از ۲ هزار لیتر محلول ضدعفونی کننده در سطح شهرستان، منبعد مشکلی در تامین مواد ضدعفونی کننده برای گندزدایی نخواهیم داشت.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت مهاباد در خصوص تولید ماسک هم اظهار داشت: هم‌اکنون مجوز تولید برای ۲ واحد تولیدی صادر شده که فعالیت خود را از چند روز گذشته آغاز و فرآیند توزیع ماسک هم از روز شنبه شروع خواهد شد.

«جهین»، با اشاره به اینکه شهروندان اقلام بهداشتی خود را تنها از مراکز درمانی معتبر تهیه کنند، بیان کرد: روز گذشته یک شرکت تولیدی که به تولید مواد ضدعفونی‌کننده غیرمجاز در سطح شهرستان اقدام می‌کرد، توسط ماموران بازرسی شناسایی و پلمب شد.

شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا ۲ هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

طبق آخرین آمار، ۲ هزار و ۹۲۲ نفر در ایران به بیماری کرونا مبتلا شده و از این تعداد، ۹۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند؛ ۱۵۰  نفر در آذربایجان‌غربی مشکوک به کرونا هستند که از این تعداد آزمایش هفت نفر مثبت اعلام شده و چهار نفر آنان با بهبودی از بیمارستان مرخص شده‌اند. 

عناوین برگزیده