تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۰
بازدید: ۵۲۳
کد خبر: ۹۰۸۸۳
سرویس خبر : انرژی
عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان:

کاهش قیمت نفت بر بازار فولاد تاثیر گذار نمی‌شود

می متالز - عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان: کاهش قیمت نفت بر بازار فولاد تاثیرگذار نمی شود.
کاهش قیمت نفت بر بازار فولاد تاثیر گذار نمی‌شود

به گزارش می متالز، عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان گفت: از آنجایی که کاهش این بار قیمت نفت کوتاه مدت بوده و ناشی از موضوع ویروس کرونا است، به نظر نمی رسد بتواند تاثیری آن چنانی بر قیمت فولاد داشته باشد.

«احسان دشتیانه»‌ امروز (دوشنبه)‌، درخصوص کاهش قیمت نفت و تاثیر ان بر قیمت و صادرت فولاد، افزود: تجربه نشان داده در بلندمدت قیمت فولاد و به طور کلی کامودیتی ها همبستگی معنی داری با قیمت نفت دارد. وی بیان داشت: با این وجود، از آنجایی که کاهش این بار قیمت نفت کوتاه مدت بوده و ناشی از موضوع ویروس کرونا است، به نظر نمی رسد بتواند تاثیری آنچنانی بر قیمت فولاد داشته باشد.

دشتیانه یاد آور شد: با توجه به اینکه مرکز کرونا چین بوده و این کشور بزرگترین تولیدکننده و مصرف کننده فولاد در جهان است و تا این لحظه کوچکترین تغییری در تولید و مصرف این کشور به وجود نیامده، تغییری در قیمت فولاد پیش بینی نمی شود.

وی ادامه داد: ‌فولادسازان ایرانی که صادرات دارند، تولیدات خود را انجام داده و برای صادرات محصولاتشان تا دو ماه آینده سفارش گرفته‌اند، بنابراین حتی اگر تغییری در قیمت ها ایجاد شود تاثیری بر میزان صادراتشان نخواهد داشت.

این عضو هیات مدیره ذوب آهن اصفهان به پیش بینی سازمان بهداشت جهانی مبنی بر دوره اوج این بیماری تا یک ماه و نیم آینده اشاره کرد و گفت: احتمال می رود این ویروس بر بازار فولاد تاثیرگذار نشود، اما اگر هم تاثیرگذار شد با توجه به رویه چند سال اخیر فولادسازان ایرانی و پیش فروش محصولاتشان از دو ماه جلوتر، اثری را شاهد نخواهیم بود.

عناوین برگزیده