تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۷
بازدید: ۲۱۷
کد خبر: ۹۰۹۶۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در عرضه اولیه شگویا رقم خورد:

حساب ویژه روی صندوق‌ها در عرضه‌های اولیه

می متالز - مدیرعامل شرکت فرابورس اظهار کرد: از رقم هزار میلیارد تومانی عرضه اولیه پتروشیمی تندگویان، ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سرمایه گذاری اختصاص یافت که این روش جدید و مصوبه هیأت مدیره سازمان پس از ابلاغ برای دومین بار اجرایی شده است.
حساب ویژه روی صندوق‌ها در عرضه‌های اولیه

به گزارش می متالز، امیر هامونی مدیرعامل شرکت فرابورس درخصوص عرضه اولیه شرکت پتروشیمی تندگویان گفت: طبق روال گذشته عرضه‌های اولیه خبری مثبت برای بازار سرمایه بوده و رکورد کد‌های جدید نیز به چشم می‌خورد. 


وی ادامه داد: در عرضه اولیه شرکت پتروشیمی تندگویان بالغ بر یک میلیون و ششصد هزار نفر مشارکت داشته و رقم این عرضه اولیه نیز قابل توجه بود. 


مدیرعامل شرکت فرابورس با اشاره به رقم هزار میلیاردی عرضه اولیه "شگویا" خاطر نشان کرد: ۸۰۰ میلیارد تومان به عموم بازار و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به صندوق‌های سرمایه گذاری اختصاص یافت که این روش جدید و مصوبه هیأت مدیره سازمان پس از ابلاغ برای دومین بار اجرایی شده است.


هامونی ادامه داد:سهمیه عرضه اولیه به صندوق‌های سرمایه گذاری سهام، مختلط، صندوق‌های فیکس اینکام و همچنین ETF‌هایی که در بورس و فرابورس پذیرش شده تعلق می‌گیرد و امید می‌رود این صندوق‌ها بتوانند جایگاهی برای مشارکت غیر مستقیم افراد با آگاهی مالی ناکافی در بازار سرمایه باشند.


مدیرعامل فرابورس در پایان اظهار داشت: بنا داریم که سهم صندوق‌ها در عرضه‌های اولیه بیشتر شده و سرمایه گذاری غیر مستقیم و حرفه ای‌تر در بازار حضوری پررنگ داشته باشد.

عناوین برگزیده