تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۱۷۹
کد خبر: ۹۱۳۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو هیات مدیره کانون کارگزاران مطرح کرد:

شک و ابهام فعالان بورسی

می متالز - لازم است حمایت از سوی تمام ارکان بازار شکل گرفته و تصمیم گیران اقتصادی کشور رسما موضع خود را در برابر بازار سرمایه اعلام کنند چرا که فعالین بورس در خصوص این امر که آیا متولیان اقتصادی کشور بازار سرمایه را به عنوان جذابترین بازار برای سرمایه گذاری می‌دانند یا خیر، دچار شک و ابهام شده اند.
شک و ابهام فعالان بورسی

به گزارش می متالز، علیرضا تاجبر عضو هیات مدیره کانون کارگزاران گفت: کاهش دامنه نوسان توسط معاون اجرایی سازمان بورس تکذیب شد و به نظر می‌رسد باید به این تکذیبیه اکتفا کرد.


وی ادامه داد: در جلسه شورای عالی بورس که با حضور خبرگان مالی، نماینده بانک مرکزی، دبیر رئیس سازمان بورس، نماینده کارگزاران و دیگر مسئولان برگزار می‌شود، اتخاذ هر تصمیمی، جمعی و به نفع بازار سرمایه خواهد بود.


مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در خصوص وضعیت شاخص عنوان کرد: بخشی از منفی شدن شاخص مربوط به قیمت‌های جهانی بوده چرا که ۶۰ درصد از بورس کشور به قیمت نفت وابسته است. 


وی افزود: شاخص با قیمت نفت همبستگی دارد، درست است که صادرات چشمگیر نفت در کشور رخ نمی‌دهد، اما صادرات مشتقات نفتی همچنان ادامه داشته و کاهش بی سابقه قیمت نفت در صادرات و قیمت فروش مشتقات نفتی تاثیر گذار خواهد بود. از سویی دیگر قیمت فروش کامودیتی‌ها نیز با توجه به کم شدن میزان تقاضا از سوی چین احتمالا با کاهش همراه خواهد بود.


این کارشنای بازارسرمایه بخش عمده بازار را مربوط به شرکت‌های مرتبط با بازار جهانی دانست و تصریح کرد: بخش دیگر به مباحث ۲ درصد شدن دامنه نوسان یا محدودیت کد گیری تازه واردان مربوط بوده که ریسک‌هایی را به بازار تحمیل کرده، اما عمده منفی شدن بورس ناشی از بحث‌های جهانی است.


وی افزود: طی روز‌های آتی به نظر می‌رسد که بازار راه خود را پیدا کرده و یک جابجایی از سهام کامودیتی محور به سهم‌هایی که هیچ ارتباطی با بازار‌های جهانی نداشته یا ارتباط کمتری دارند اتفاق بیفتد.

 
تاجبر در ادامه خاطر نشان کرد: هیچ بازاری با دستکاری اصلاح نمی‌شود، وقتی بازاری با این عمق و حجم معاملات و این تعداد معامله گر در حال فعالیت است نیاز به اصلاح یکسری دست انداز دارد. 


مدیرعامل کارگزاری تامین سرمایه نوین در پایان اظهار داشت: لازم است حمایت از سوی تمام ارکان بازار شکل گرفته و تصمیم گیران اقتصادی کشور رسما موضع خود را در برابر بازار سرمایه اعلام کنند چرا که فعالین بورس در خصوص این امر که آیا متولیان اقتصادی کشور بازار سرمایه را به عنوان جذابترین بازار برای سرمایه گذاری نام می‌برند یا خیر، دچار شک و ابهام شده اند.

عناوین برگزیده