تاریخ: ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۹۲۰۶۲
سرویس خبر : انرژی

کاهش تولید ۲ هزار بشکه ای نفت ایران

می متالز - اوپک در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد: تولید نفت ایران در دومین ماه سال جدید میلادی تنها ۲ هزار بشکه در روز کاهش یافته و برابر با ۲.۰۸۰ میلیون بشکه بوده است.
کاهش تولید ۲ هزار بشکه ای نفت ایران

به گزارش می متالز، سازمان کشورهای صادر کننده نفت خام اوپک در جدیدترین گزارش خود به نقل از منابع ثانویه اعلام کرد: تولید نفت ایران در ماه فوریه ۲۰۲۰ برابر با بهمن ماه ۱۳۹۸ به ۲ میلیون و ۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به ماه پیش از آن ۲ هزار بشکه در روز کمتر است.

بر اساس این گزارش، ایران در ماه ژانویه برابر با دی ۹۸ روزانه ۲ میلیون و ۸۲ هزار بشکه نفت تولید کرده است که این رقم در ماه پیش از آن یعنی دسامبر ۲۰۱۹ (آذر ۹۸) ۲ میلیون و ۹۳ هزار بشکه در روز بوده است.

متوسط تولید نفت ایران در سال ۲۰۱۸ برابر با روزانه ۳ میلیون و ۵۵۳ هزار بشکه و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۳ میلیون و ۸۱۳ هزار بشکه در روز بوده است که این رقم در سال ۲۰۱۹ به روزانه ۲ میلیون و ۳۵۶ هزار بشکه رسیده است.

ایران در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی روزانه ۲ میلیون و ۱۱۳ هزار بشکه نفت تولید کرده است.

بر اساس این گزارش، تولید نفت ۱۳ کشور عضو این سازمان در ماه فوریه ۲۰۲۰ (بهمن ۹۸) ۲۷ میلیون و ۷۷۲ هزار بشکه در روز عنوان شده است که کاهش روزانه ۵۴۶ هزار بشکه‌‌ای نسبت به ماه ژانویه را نشان می‌دهد. اوپک در ماه ژانویه روزانه ۲۸ میلیون و ۳۱۸ بشکه نفت تولید کرده بود.

عربستان نیز در ماه فوریه روزانه ۵۶ هزار بشکه نفت کمتر تولید کرده و میزان تولیدش به ۹ میلیون و ۶۸۳ هزار بشکه رسیده است. میزان تولید این کشور در ماه ژانویه ۹ میلیون و ۷۳۹ هزار بشکه در روز بود.

کشورهای آنگولا، کنگو، عراق، کویت، نیجریه، امارات و ونزوئلا افزایش تولید داشتند. بیشترین کاهش تولید به لیبی و بیشترین افزایش به عراق تعلق دارد.

ایران، لیبی و نیجریه از توافق کاهش تولید معاف هستند.

عناوین برگزیده