تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۵۰۷
کد خبر: ۹۳۰۴۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناس بازار سرمایه اعلام کرد:

پیش بینی بورس در اولین روز کاری سال و معرفی چند سهم ارزنده

می متالز - یک کارشناس بازار سرمایه با پیش بینی بورس در اولین روز کاری سال جدید، چند سهم ارزنده و کمتر از ارزش ذاتی را معرفی کرد.
پیش بینی بورس در اولین روز کاری سال و معرفی چند سهم ارزنده

به گزارش می متالز، حافظ عزیزی از تحلیل گران شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان، درباره اولین روز کاری بورس در سال جدید که فردا با شاخص 512 هزار و 900 واحدی شروع خواهد شد اعلام کرد: بنابر اعلام صندوق بین‌المللی پول، اقتصاد چین با عبور از شوک اصلی کرونا، نشانه‌هایی از بازگشت به وضعیت عادی را به نمایش گذاشته اما ریسک‌های جدی هنوز پابرجا هستند. این امر می تواند در ادامه و با برچیده شدن کرونا از سراسر جهان، بار دیگر آرامش و رونق را به بازارهای مالی و بورس های جهانی باز گرداند.

اما در ایران بر خلاف اقصی نقاط دنیا از ارزش های بورس تهران کاسته نشده و بازار سهام همچنان گرم و پر رونق است. قیمت ها و شاخص ها نیز هر چند توام با نوسان، ولی همچنان رو به افزایش خواهند بود و نقدینگی سنگینی از سوی مردم و صاحبان سرمایه، جذب بورس شده است.

در این میان به رغم رشد بی رویه و با رویه قیمت سهام اکثر نمادها و گروه ها، باز هم سهام ارزنده و کمتر از ارزش ذاتی، بسیار هستند و تنها قدری هوشیاری و مطالعه لازم است تا با شناسایی و رصد تحولات و سود آوری انتظاری این قبیل از سهام ارزنده بازار (نظیر کگل، وبصادر، وتجارت و ده ها سهم ارزنده دیگر)، به بازدهی مناسبی در سال جاری دست یافت و از فرصت های طلایی پیش آمده در بازار، نهایت استفاده را برد.

آخرین قیمت سهام "کگل"  1000 تومان معادل 6.25 سنت، " وتجارت" 66 تومان" کمتر از نیم سنت، "وبصادر"  72 تومان (کمتر از نیم سنت است و باید  این سهام و قیمتها را به حافظه سپرد و 4 ماه دیگر، قیمت تابلوی این چند سهم را با قیمت های فعلی مقایسه کرد.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده