تاریخ: ۲۶ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۲:۱۰
بازدید: ۳۳۳
کد خبر: ۹۳۱۳
سرویس خبر : محیط زیست

محیط‌ زیست دیگر "محیط ایست" نیست

می متالز - مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه گفت: سایت دفن پسماندهای ویژه کرمانشاه باید هرچه زودتر مکان یابی شود.
محیط‌ زیست دیگر "محیط ایست" نیست

به گزارش می متالز به نقل از ایسنا، فریدون یاوری با اشاره به قدمت طولانی رابطه انسان و محیط زیست، اظهار کرد: زمانی انسان تسلیم محیط‌زیست بود، اما اکنون این رابطه تغییر کرده و بشر به این نتیجه رسیده که محیط‌زیست و توسعه را باید در کنار هم داشته باشد. 
وی افزود: محیط‌زیست و توسعه هیچ تضادی با هم ندارند و در خدمت یکدیگر هستند. 
مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه با بیان اینکه محیط‌زیست دیگر "محیط ایست" نیست، یادآور شد: امروز محیط‌زیست تا حدی که چارچوب‌ها اجازه دهد، با دستگاه‌های دیگر در تعامل است. 
به گفته این مسئول، در استان کرمانشاه هم حفظ محیط‌زیست در کنار توسعه و تعامل با سایر دستگاه‌ها پیگیری می‌شود. 
یاوری سپس از اولویت‌های اساسی محیط‌زیست کرمانشاه یاد کرد و ادامه داد: ایجاد سایت مدیریت و بازیافت پسماندهای خانگی در همه نقاط استان در برنامه است. 
وی با بیان اینکه تقسیم بندی استان برای ایجاد سایت بازیافت زباله تغییر کرده و اکنون برای پنج نقطه استان سایت بازیافت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در هر منطقه یک شهر به عنوان مرکز انتخاب می‌شود و مدیریت پسماند سایر شهرها را نیز پوشش می‌دهد. 
به گفته این مسئول، برای سایت مدیریت پسماند هر منطقه نیز یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است. 
مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه با اشاره به اقدامات خوبی که برای سایت مدیریت پسماند سرپل ذهاب انجام شده، ابراز امیدواری کرد، استارت احداث سایت سایر شهرستان‌ها نیز به زودی زده شود. 
یاوری با بیان اینکه اکنون تمام بیمارستان‌های استان به سیستم بی‌خطرساز مجهزند، تاکید کرد: پسماندهای مطب پزشکان در کرمانشاه نیز توسط شرکت‌هایی جمع می‌شود که امیدواریم این کار هم برای تمام شهرهای استان اجرا شود. 
وی درباره سایت پسماندهای ویژه کرمانشاه نیز با انتقاد از اینکه هنوز مکان یابی معقولی برای این سایت انجام نشده، تصریح کرد: تقاضا داریم با حمایت سازمان محیط‌زیست مکان‌یابی مناسبی برای این سایت صورت بگیرد.
مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه درباره مدیریت پساب‌های خانگی در کرمانشاه نیز افزود: اکنون حدود ۴۰ درصد فاضلاب‌های شهری توسط تصقیه‌خانه هفت شهر در استان مدیریت می‌شود. 
یاوری با اشاره به در دست احداث بودن چند تصفیه‌خانه فاضلاب دیگر در شهرهای پاوه، هرسین و...، گفت: امیدواریم با راه‌اندازی این تصفیه‌خانه‌ها میزان تصفیه فاضلاب مناطق شهری استان به ۹۰ درصد برسد که یک رکورد در کشور خواهد بود.
وی از مجهز بودن اغلب واحدهای صنعتی استان به سیستم پایش لحظه‌ای برای جلوگیری از آلودگی ناشی از پساب‌های صنعتی هم یاد کرد.
مدیرکل محیط‌زیست استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: یکی دیگر از اولویت‎های کاری ما در نظر گرفتن حق آبه برای تالاب‌ها و رودخانه‌های استان است. 
یاوری بر لزوم تعامل با سازمان‌های مردم نهاد و جلب مشارکت عمومی هم تاکید کرد.

عناوین برگزیده