تاریخ: ۰۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۹۳۵۸۸
سرویس خبر : آهن و فولاد
پیش بینی استاندار خوزستان:

سود یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت فولاد اکسین

می متالز - استاندار خوزستان پیش بینی کرد که شرکت فولاد اکسین امسال یک هزار میلیارد تومان سود خواهد کرد.
سود یک هزار میلیارد تومانی برای شرکت فولاد اکسین

به گزارش می متالز، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان با اشاره به نامگذاری سال ۱۳۹۹ گفت: طی یک دهه اخیر شعار‌هایی که به عنوان شعار سال از سوی رهبری اعلام می‌شود، نشان دهنده اهمیت اقتصاد در این شرایط دارد.

او با بیان اینکه در راستای تحقق شعار پارسال «رونق تولید» تلاش‌های زیادی صورت گرفت افزود: با وجود وقوع سیلاب بی سابقه در اوایل سال ۹۸، اما توانستیم تولیدات کشاورزی خوزستان را در جایگاه اول حفظ کنیم و تولید گندم در استان را به بیش از یک میلیون و ۳۰۰ تن برسانیم.

شریعتی کشت تابستانه پارسال در خوزستان را ۶ هزار میلیارد تومان عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به بارش‌های سیل آسا در اوایل سال ۹۸ خورشیدی، گنجایش پشت سد‌ها خوب بوده و توانستیم کشت تابستان را توسعه دهیم.  

استاندار خوزستان در خصوص تلاش‌های انجام شده برای رشد واحد‌های صنعتی بیان کرد: موفق شدیم شرکت توسعه نیشکر، کشت و صنعت هفت تپه، گروه ملی فولاد ایران و فولاد اکسین که با مشکلات جدی مواجه بودند را از بحران خارج سازیم.

به گفته این مقام مسوول شرکت فولاد اکسین که سال ۹۷ را با زیان حدودا ۲۸ میلیارد تومانی پشت سر گذاشت، سال ۹۸ را با سود ۲۰۰ میلیارد توامانی به پایان برساند. او مدعی شد پیش بینی می‌کنیم این شرکت امسال با سود یک هزار میلیارد تومانی مواجه شود.

غلامرضا شریعتی اذعان داشت: صنایعی که پیشتر با مشکل مواجه بودند، در سال جهش تولید با روند رو به رشدی روبرو شده اند و می‌توانند شرایط بهتری برای کشور فراهم کنند.

او از افتتاح شرکت‌های جدید در خوزستان خبر داد و تصریح کرد: امسال پالایشگاه گاز بید بلند خلیج فارس با سرمایه ۳ و ۲ دهم میلیارد دلار به بهره برداری خواهد رسید که خوراک پتروشیمی‌های استان را فراهم می‌آورد.

عناوین برگزیده