تاریخ: ۲۷ دی ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۳:۵۰
بازدید: ۷۵۸
کد خبر: ۹۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم اعلام کرد:

پرداخت 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی قم

می متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: در مرحله جدید پرداخت تسهیلات رونق تولید برای حمایت از تولید و اشتغال جوانان استان، از ابتدای امسال تاکنون 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به 50 واحد صنعتی فعال پرداخت شده است.
پرداخت 950 میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی قم

به گزارش می متالز، محمود سیجانی با اعلام این مطلب، افزود: از ابتدای سال تاکنون 425 واحد صنعتی استان قم برای دریافت تسهیلات رونق تولید در سامانه «بهین یاب» ثبت نام کرده اند که از این تعداد، پرونده 276 واحد متقاضی پس از تکمیل مدارک به بانک‌های عامل جهت پرداخت تسهیلات معرفی شده است.

وی با بیان اینکه 245 واحد متقاضی دریافت تسهیلات رونق تولید در قالب سرمایه درگردش و 31 واحد در قالب سرمایه ثابت بوده است، تصریح کرد: تاکنون 50 واحد توانست تسهیلات مورد نیاز خود را دریافت کند که 44 مورد از آن‌ها برای سرمایه در گردش، پنج مورد سرمایه ثابت و یک مورد برای بازسازی و نوسازی واحد صنعتی بوده است.

سیجانی با اشاره به اهمیت پرداخت تسهیلات رونق تولید در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ادامه داد: برای پرداخت این تسهیلات به متقاضیان، تاکنون بیش از 950 میلیارد ریال در اختیار واحدهای صنعتی استان قرار گرفته است که از این رقم، 870 میلیارد ریال برای تامین سرمایه در گردش، 80 میلیارد ریال سرمایه ثابت و دو میلیارد ریال نیز برای بازسازی و نوسازی واحدهای صنعتی استان بوده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اعلام اینکه سامانه «بهین یاب» همچنان برای دریافت درخواست متقاضیان در بخش بازسازی و نوسازی صنایع استان باز است، یادآور شد: صنعتگران می‌توانند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند اما این سامانه دیگر درخواست های متقاضیان در بخش سرمایه ثابت و سرمایه در گردش را تا اعلام مرحله جدید پرداخت تسهیلات، پذیرش نمی کند و روند پرداخت تسهیلات به متقاضیانی که تاکنون در این سامانه ثبت نام کرده اند با همکاری بانک های عامل، در دستور کار قرار دارد.

سیجانی بیان کرد: تسهیلات رونق تولید در بخش بازسازی و نوسازی صنایع برای صنعتگران بسیار مطلوب و قابل توجه است و صاحبان صنایع می توانند از شرایط مناسب این تسهیلات برای تجهیز واحد صنعتی خود استفاده کنند.

وی ادامه داد: همچنین واحدهای صنفی استان نیز می توانند برای برخورداری از تسهیلات مربوط به بازسازی و نوسازی اصناف تولیدی که مصوب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی است به سامانه «ایرانیان اصناف» مراجعه کنند. روند پرداخت تسهیلات رونق تولید با هدف حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی از تیرماه سال گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

سیجانی در پایان با اشاره فرآیند ثبت نام تسهیلات واحدهای خدماتی گردشگری، توریسم وخدمات رفاهی و ساخت واحد های اقامتی در سامانه بهین یاب افزود: متقاضیان با مراجعه به سامانه بهین درخواست خود را ثبت کنند.

منبع: شاتا
عناوین برگزیده