تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۸:۱۰
بازدید: ۲۰۶
کد خبر: ۹۴۲۹۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

فروش شمش روی «فرآور» به ۲۰۲۱ تن رسید

می متالز - مقادیر تولید شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در سال ۱۳۹۸ معادل هفت هزار و ۱۲۱ تن بوده است که با این احتساب شاهد مازاد تولید بیش از دو هزار و ۲۵۰ تنی شمش روی این شرکت بودیم.
فروش شمش روی «فرآور» به ۲۰۲۱ تن رسید

به گزارش می متالز، شرکت فرآوری مواد معدنی ایران در اسفند ماه سال ۱۳۹۸ موفق به فروش بیش از دو هزار و ۲۱ تن شمش روی به ارزش ۵۰۵ میلیارد و ۳۶۰ میلیون ریال شد.

به این ترتیب بخشی از کاهش فروش صورت گرفته در ماه‌های اخیر جبران شد و جمع مقادیر فروش تجمیعی شرکت در سال ۱۳۹۸ به بیش از چهار هزار و 545 تن رسید. بیش از ۴۵ درصد از فروش شرکت در اسفند ماه محقق شده است.

این در حالی است که مقادیر تولید شرکت در سال ۱۳۹۸ معادل هفت هزار و ۱۲۱ تن بوده و شاهد مازاد تولید بیش از دو هزار و ۲۵۰ تنی شمش روی این شرکت هستیم. روندی مشابه را در سال ۹۷ نیز شاهد بودیم و در سال ۹۷ نیز مازاد تولید سه هزار و ۵۰ تنی را شاهد بودیم.

نرخ فروش هر تن شمش روی در اسفند ماه به ۲۵۰ میلیون ریال رسیده است که این نرخ نسبت به بهمن ماه ۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد. میانگین نرخ فروش هر تن از این محصول در سال ۱۳۹۸ به ۲۶۰ میلیون و ۳۰۰ هزار ریال رسیده است.

بر اساس گزارشی از بورس نیوز، با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از فروش شرکت به صورت صادراتی صورت می‌گیرد، افت قیمت جهانی نرخ روی در هفته‌های اخیر منجر به کاهش مجدد نرخ این محصول در فروردین ماه نیز خواهد شد.

عناوین برگزیده