تاریخ: ۱۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۴۹
بازدید: ۲۳۱
کد خبر: ۹۶۲۹۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
وضعیت بازار فولاد از سوی تحلیلگر بازارهای بین المللی فولاد و سنگ آهن بررسی شد:

شانس صادرات فولادسازان چینی اندک است/ واردات محصولات میانی توجیه خوبی برای چینی ها دارد

می متالز - بهای هر تن بیلت CIS با ادامه روند کاهشی 325 دلار فوب ارزیابی شد و با توجه به فعالیت و فروش ترکیه در بازار بیلت حداقل دو فروش از ترکیه و یک فروش داخلی از بیلت ساز کاردمیر انجام شد.
شانس صادرات فولادسازان چینی اندک است/ واردات محصولات میانی توجیه خوبی برای چینی ها دارد

به گزارش می متالز، بعد از فروش 60 هزار تن بیلت این فولادساز به بهای 340 دلار درب کارخانه، روسیه 10 هزار تن بیلت را 345 دلار CFR ترکیه، هفته قبل به فروش رساند که معادل 330 دلار فوب بندر نووروسیک می باشد.

همچنین 10 هزار تن بیلت روسیه 335 دلار CFR ترکیه معادل 320 دلار فوب Azov فروخته شد.

اکثر فولادسازان CIS بیلت را 330 دلار فوب پیشنهاد می دهند و تقاضا در GCC به ویژه از عربستان وجود دارد. عربستان  به دنبال بیلت 350 تا 355 دلار CFR می باشد که معادل 320 تا 325 دلار فوب دریای سیاه است.

عمان سفارشات میلگرد را برای تحویل آوریل 425 دلار CFR دریافت کرده است و با توجه به ممنوعیت حمل کامیونی و بسته بودن مرزهای زمینی تنها امکان دریافت از طریق دریا را دارد.

بهای سنگ آهن بالاست و قراضه نیز با کاهش عرضه، افزایش قیمت دارد بنابراین فولادسازان GCC برای تولید میلگرد به دنبال خرید بیلت هستند.

قیمت هر تن قراضه وارداتی به ترکیه با 16.5 دلار افزایش در یک روز به 223.5 دلار رسید.

اگرچه اثرات ویروس کرونا هنوز بر تجارت جهانی سایه افکنده است اما افزایش قیمت قراضه و بهبود صنعت فولاد چین می تواند به افزایش قیمت بیلت کمک کند.

هند هر تن بیلت را 385 دلار CFR به کشورهای خاورمیانه پیشنهاد کرد.

در این میان شانس صادرات برای تولیدکنندگان چینی اندک است در حالیکه آنها توجیه خوبی برای واردات محصولات میانی دارند.

بانک مرکزی چین نرخ ذخایر را یک درصد کاهش داد و 56 میلیارد دلار به نقدینگی افزود که محتمل است به بهبود بازار داخل فولاد در چین کمک کند.

اسلب نیز با افت 40 دلاری 320 دلار فوب دریای سیاه ارزیابی شد. اسلب روسیه و برزیل 355 دلار CFR چین شنیده می شود. چین تنها بازاری است که در شرایط کرونا ویروس خریدار اسلب است.

ایتالیا توقف فعالیت ها را تا 13 آوریل تمدید کرد و ترکیه تولید را کاهش داده است. 

قیمت ورق کلاف گرم ترکیه 430 تا 425 دلار داخلی می باشد اما خریداران برای تخفیف بیشتر فشار می آورند و 395 دلار فوب ارزیابی شد.

میلگرد CIS حدود 372 دلار فوب معامله شد و مفتول 400 دلار فوب دریای سیاه پیشنهاد شد.

عناوین برگزیده