تاریخ: ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۳۰
بازدید: ۱۳۶
کد خبر: ۹۶۶۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ورود به بورس فعلا طبق روال گذشته است

می متالز - سازمان بورس و اوراق بهادار از ۱۰ اسفند پارسال ورود به بورس را مشروط کرد و طبق ابلاغیه این سازمان، افراد باید برای ورود به بورس و معامله سهام حتما در آزمون پذیرفته شوند. البته منابع آزمون و اینکه چه افرادی باید در آزمون شرکت می‌کردند مشخص نبود ولی افراد تازه وارد می‌توانستند تا قبل از شرکت در آزمون در چند مورد دست به معامله بزنند. با این حال به نظر می رسد پذیرش افراد جدید در بورس فعلا طبق روال گذشته است.
ورود به بورس فعلا طبق روال گذشته است

به گزارش می متالز، حمیدرضا مهرآور با بیان اینکه آزمون حضوری بورس به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود، اظهار کرد: تلاش بر این است که آزمون‌ها به صورت الکتریکی انجام شود. در این راستا باید سامانه‌ای طراحی شود و افراد بتوانند با مراجعه به آن سامانه کارهای خود را انجام دهند. ممکن است این فرایند به دلیل کرونا با وقفه مواجه شود اما کارها در کانون کارگزاران دنبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه دو دسته معاملات وجود دارد، توضیح داد: یک دسته از معاملات، تخصصی هستند و در واقع معاملاتی نیستند که یک نفر با آزمون بتواند انجام دهد. فردی که اقدام به انجام این معاملات می کند، باید از دانش و تبحر خاصی برخوردار باشد. دسته دیگر معاملاتی است مانند عرضه اولیه ها که همه افراد می توانند انجام دهند و محدودیت خاصی وجود ندارد.

عضو هیات مدیره کانون کارگزاران با بیان اینکه شرایط به دلیل شیوع کرونا نرمال نیست، توضیح داد: طبق بخش نامه اخیر جدیدالورودها یک ماه بعد از اخذ کد می توانند معامله کنند و هنوز ازمونی طراحی نشده است. سامانه ای درحال راه اندازی است که باید ابتدا به تایید سازمان بورس برسد و تا پیش از راه اندازی و تایید، همه چیز طبق روال گذشته است.

عناوین برگزیده