تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۴۶
بازدید: ۲۲۵
کد خبر: ۹۷۳۲۳
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

بدبینی رئیس سابق انجمن قطعه سازان از گرانی۳۰ درصدی و وضعیت خودرو

می متالز - رئیس سابق انجمن قطعه سازان با احتمال افزایش ۳۰ درصدی قیمت مواد اولیه پیش‌بینی کرد اگر تغییری در شرایط قطعه‌سازان به‌وجود نیاید هدف‌ وزارت صنعت برای تولید خودرو محقق نخواهد شد.
بدبینی رئیس سابق انجمن قطعه سازان از گرانی۳۰ درصدی و وضعیت خودرو

به گزارش می متالز، محمدرضا نجفی‌منش با اشاره به اینکه برای رسیدن به هدف‌گذاری‌های صورت‌گرفته در عرصه تولید خودرو باید اصلاحاتی اساسی انجام شود به ایسنا گفت: سال گذشته با توجه به برخی محدودیت‌های اقتصادی شرایط برای قطعه‌سازان دشوار شد تا جایی که حتی پرداخت حقوق و دستمزد نیز به سختی انجام می شد. اگر برای پرداخت مطالبات قطعه‌سازان فکری نشود در سال‌جاری با مشکل مواجه شده و احتمالا هدف‌گذاری صورت‌گرفته از سوی وزارت صنعت برای تولید خودرو محقق نخواهد شد.

وی افزود: وزارت صنعت سال گذشته اعلام کرده بود باید حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید شود اما کمتر از ۹۰۰ هزار دستگاه محقق شد. در حالی که ظرفیت لازم برای رسیدن به این هدف وجود دارد اما باید با ایجاد برخی تغییرات مقدمات افزایش تولید را برای خودروساز و قطعه‌ساز و همچنین شرایط بازار را برای خرید مردم مساعد کرد.

نجفی‌منش ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود سال جاری قیمت مواد اولیه صنعت خودرو افزایشی ۳۰ درصدی پیدا کند. برای متعادل کردن قیمت در بازار خودرو  باید برخی اصلاحات اساسی اقتصادی را در دستور کار قرار داد تا شرایط برای مدیریت نقدینگی و انتقال پول به بخش‌های مولد اقتصاد فراهم شود. در غیر این صورت صنعت خودرو در سال‌جاری با مشکل و محدودیت مواجه خواهد بود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده