تاریخ: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۴
بازدید: ۱۷۰
کد خبر: ۹۷۵۲۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
استاندار کرمان مطرح کرد:

مدیران شرکت ها پروژه های توسعه ای خود را اعلام کنند/ تولید مس کاتد در سال گذشته دوبرابر شد

می متالز - محمد جواد فدایی در تشریح اقدامات انجام شده در شورای معادن در سال گذشته گفت: تولید مس کاتد در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۲ برابر و صادرات مس تقریبا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. ضمن آنکه ارزش سهام شرکت ملی مس در سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش یافت که رتبه سوم شرکت‌های بورسی در کشور را به خود اختصاص داد.
مدیران شرکت ها پروژه های توسعه ای خود را اعلام کنند/ تولید مس کاتد در سال گذشته دوبرابر شد

به گزارش می متالز، اولین جلسه شورای معادن در سال 99 با تاکید استاندار کرمان مبنی بر توسعه پروژه های صنعتی و معدنی آغاز شد.

استاندار کرمان در این جلسه از کلیه مدیران شرکت ها خواست تا اعلام کنند امسال کدام پروژه های توسعه ای را شروع می کنند و مشارکتشان برای پروژه های کوچک و متوسط به چه شکل خواهد بود.

محمد جواد فدایی در تشریح اقدامات انجام شده در شورای معادن در سال گذشته گفت: تولید مس کاتد در سال گذشته نسبت به سال ۹۷ حدود ۲ برابر و صادرات مس تقریبا ۳ برابر افزایش پیدا کرده است. ضمن آنکه ارزش سهام شرکت ملی مس در سال گذشته ۱۴۶ درصد افزایش یافت که رتبه سوم شرکت‌های بورسی در کشور را به خود اختصاص داد.

فدایی  با اشاره به افزایش ۲۵ درصدی فروش مس در سال گذشته افزود:  طبق قانون باید یک درصد از فروش معادن در اختیار استان باشد که تا پایان سال ۹۶ از این محل، درآمدی برای استان نداشتیم اما در سال ۹۷ حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان از این محل به استان اختصاص یافت که در سال گذشته این رقم در حدود 44میلیارد و 900 میلیون  تومان رسید که ۱۷ میلیارد تومان از این مبلغ محقق شده، به جبران بخشی از کسری بودجه دستگاه‌های اجرای اختصاص یافت.

استاندار کرمان در بخش دیگری از صحبت های خود عدم بحث کارشناسی را یکی از مهمترین عامل اجرایی نشدن مصوبات جلسات دانست و تصریح کرد: نباید جلسات را به دلیل پایان زمان در نظر گرفته شده برای آن جلسه، جلوی مباحث کارشناسی را گرفت و این عدم مطالعات کارشناسی باعث می‌شود که اجرای یک مصوبه یک سال به‌طول می‌انجامد.

منبع: گفتار نو
عناوین برگزیده