تاریخ: ۳۰ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۰:۳۹
بازدید: ۱۶۷
کد خبر: ۹۷۶۱۴
سرویس خبر : انرژی
بنابر اعلام مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس:

بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی ۶۰ هزار بشکه افزایش ظرفیت می‌ دهد

می متالز - مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس از افزایش ظرفیت پالایشی از روزانه ۴۲۰ به ۴۸۰ هزار بشکه تا پایان شهریور و در نتیجه افزایش ۲۰ درصدی مقدار فرآورده‌های تولیدی خبر داد.
بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی ۶۰ هزار بشکه افزایش ظرفیت می‌ دهد

به گزارش می متالز، محمدعلی دادور گفت: اکنون بطور میانگین روزانه ۴۲۰ هزار بشکه خوراک میعانات گازی به این پالایشگاه وارد می‌شود که این مقدار با تکمیل تجهیزات در حال ساخت تا پایان شهریور به روزانه ۴۸۰ هزار بشکه می‌رسد.

وی افزود: بخشی از تجهیزات مربوطه از جمله کولرهای هوایی خنک‌کننده فرآورده و پمپ‌ها وارد سایت پالایشگاه شده و بخشی از تجهیزات نیز در حال ساخت است. با افزایش ظرفیت پالایشی مقدار فرآورده‌های تولیدی نیز ۲۰ درصد افزایش خواهد یافت. بطور میانگین روزانه ۴۵ میلیون لیتر بنزین و ۱۷ میلیون لیتر نفت گاز در این پالایشگاه تولید می‌شود که این مقدار تولید با افزایش ظرفیت پالایشی به روزانه ۵۴ و ۲۰ میلیون لیتر خواهد رسید.

دادور با اشاره به افزایش نفتای تولیدی ادامه داد: بطور میانگین روزانه ۳.۵ تا ۴ میلیون لیتر نفتا در این پالایشگاه تولید می‌شود که حجم عمده‌ ای از این مقدار صادر می‌شود و بقیه نیز به‌ عنوان خوراک در اختیار پتروشیمی‌های تبریز و اراک قرار می‌گیرد. در شرایط تحریم‌ها و در سال جهش تولید نزدیک به ۷۰ درصد محصول تولیدی بنزین است که افزون بر تأمین بخش مهمی از نیاز کشور به فرآورده باکیفیت مانع از کاهش مقدار خوراک ورودی به این پالایشگاه شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده