تاریخ: ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۷:۴۰
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۹۷۸۶۸
سرویس خبر : انرژی

کمک ۲.۵ میلیارد دلاری دولت کانادا برای سرپا نگه داشتن شرکت‌های نفتی

می متالز - نخست وزیر کانادا اعلام کرد این کشور ۲.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۸ میلیارد دلار آمریکا) برای کمک به بخش آسیب دیده نفت و گاز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد.
کمک ۲.۵ میلیارد دلاری دولت کانادا برای سرپا نگه داشتن شرکت‌های نفتی

به گزارش می متالز، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا اعلام کرد این کشور ۲.۵ میلیارد دلار کانادا (۱.۸ میلیارد دلار آمریکا) برای کمک به بخش آسیب دیده نفت و گاز در بحبوحه شیوع ویروس کرونا کمک خواهد کرد. این ویروس تا حالا جان ۱۲۵۰ نفر را در کانادا گرفته است.

شرکت های نفت و گاز که همواره بخش مهمی از درآمدهای مالیاتی دولت کانادا را تامین می کردند اکنون به دلیل نفت ارزان برای سرپا ماندن به کمک های دولت نیاز دارند.

این بخش که ۱۰.۶ درصد تولید ناخالص داخلی کانادا را تشکیل می دهد، اتاوا را مجبور کرده برای کاهش تاثیرات همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت، اعتبار و پول نقد در اختیار آن قرار دهد.

ترودو گفت کارگران بخش انرژی با شرایط بدی مواجه شده اند و اوتاوا ۱.۷ میلیارد دلار برای سامان دادن به چاه های رها شده در سه استان سرمایه گذاری می کند.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات ۱۰ هزار شغل را حفظ خواهد کرد گفت:« هدف ما ایجاد شغل در این استان ها و کمک به شرکتها برای جلوگیری از ورشکستگی و حمایت از اهداف محیط زیستی است»

اتاوا همچنین یک صندوق ۷۵۰ میلیون دلاری برای اعطای وام به شرکت ها ایجاد می‌کند تا بتوانند تولید گازهای آلاینده مثل متان را کاهش دهند.

دولت کانادا اعلام کرد بانک توسعه تجارت این کشور وام های اقتصادی به ارزش ۱۵ تا ۶۰ میلیون دلار به شرکت‌های انرژی پیشنهاد می‌دهد تا جریان پول نقد آنها برای ۱۲ ماه فراهم شود.

ترودو همچنین گفت اتاوا ۹۶۲ میلیون دلار به آژانس های توسعه منطقه‌ای برای کمک به کسب و کارهای کوچک اعطا می‌کند و ۵۰۰ میلیون دلار برای حمایت از هنر، فرهنگ و ورزش اختصاص می‌دهد.

اتاوا ۱۱۵ میلیارد دلار به صورت هزینه کرد مستقیم برای کمک به شرکت‌ها و افرادی که مشاغلشان تعطیل شده در نظر گرفته است. مقامات می گویند آمار مرگ و میر در کانادا به ۱۲۵۰ نفر رسیده که بیشتر از ۱۰۴۸ نفر روز پنجشنبه است.

عناوین برگزیده