تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۱:۲۰
بازدید: ۱۵۶
کد خبر: ۹۸۱۷۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

از Teck برای ادامه فعالیت معادن زغال ‌سنگ انتقاد شد

می متالز - تعطیل نکردن عملیات معدنی شرکت Teck Resources در منطقه Kootenay در استان بریتیش کلمبیا باعث شده است تا این شرکت با اتهام قرار دادن کارگران تحت ریسک ابتلا به کرونا ویروس و شیوع آن در جوامع اطراف مواجه شود.
از Teck برای ادامه فعالیت معادن زغال ‌سنگ انتقاد شد

به گزارش می متالز، شرکت Teck Resources فعالیت معدنی را در معدن زغال ‌سنگ Kootenay در بریتیش کلمبیا متوقف نکرده است؛ این موضوع موجب برانگیختن انتقاد شدید به دلیل افزایش ریسک ابتلای کارگران به کرونا ویروس و شیوع این بیماری در جوامع اطراف شده است.

یکی از ساکنان این منطقه نامه‌ای به مدیریت شرکت Teck نوشته است و مدعی شده که شرایط کاری این معدن زغال‌سنگ باعث شیوع کرونا ویروس بین کارگران، خانواده‌های آن‌ها و جوامع اطراف می‌شود.

یکی از انتقادها این است که مشکلاتی مانند کمبود لوازم و تجهیزات ایمنی، سرویس‌های ایاب و ذهاب شلوغ و خودروهای شلوغ محل کار باعث شده است که فاصله‌گذاری اجتماعی کاملا غیرممکن شود.

قبلا نیز چنین نگرانی‌هایی با مدیریت ارشد Teck مطرح شده بود، اما فعالیت معدنی همچنان ادامه داشت. این اولین باری نیست که این شرکت برای قرار دادن کارگران و جوامع در ریسک، مورد انتقاد قرار گرفته است. در روز ۲۰ مارس گزارشی در سایت خبری The Narwhal منتشر شد که نگرانی‌هایی در خصوص اقدامات پیشگیرانه این شرکت (یا نبود چنین اقداماتی) را در مقابله با شیوع کرونا ویروس تشریح کرد.

اما شرکت Teck اخیرا در پاسخ به این نگرانی‌ها، به طور موقتی تولید هر دو معدن زغال‌سنگ در بریتیش کلمبیا و آلبرتا را تا ۵۰ درصد  کاهش داده است تا ریسک ابتلا به کرونا ویروس را کاهش دهد.

عناوین برگزیده