تاریخ: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۲۲۹
کد خبر: ۹۸۴۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حضرتی:

قانون مالیات بر ارزش افزوده منجر به توسعه صادرات می شود

می متالز - رییس کمیسیون اقتصادی مجلس می گوید لایحه مربوط به مالیات بر ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان تصویب شد.
قانون مالیات بر ارزش افزوده منجر به توسعه صادرات می شود

به گزارش می متالز، الیاس حضرتی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به پایان بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در مجلس شورای اسلامی، گفت: یکی از مصوبات مهم کمیسیون اقتصادی مجلس دهم، تصویب لایحه مالیات بر ارزش افزوده بود که در نهایت این لایحه در جلسه امروز صحن علنی مجلس شورای اسلامی به سرانجام رسید.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از اعضای کمیسیون اقتصادی برای بررسی لایحه مالیات بر ارزش افزوده در جلسات متعدد و صرف زمان بسیار برای آن، افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده قانون مادر است و به صورت آزمایشی دو دوره 5 ساله در کشور اجرا شد، بنابراین ضعف ها و قوت این قانون شناسایی و در قانون جدید اصلاح شد.

 

قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان تصویب شد

وی با بیان اینکه قانون مالیات بر ارزش افزوده با هدف توسعه صادرات و حمایت از صادرکنندگان تصویب شد، اظهار کرد: براساس این قانون پیمانکاران پس از وصول مطالبات خود، موظف به پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم حمایت از مصرف کننده نهایی و سرمایه گذاران را از جمله نتایج اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده برشمرد و اضافه کرد: در صورت تایید مصوبه مجلس از سوی شورای نگهبان، قانون مالیات بر ارزش افزوده می تواند منجر به کمک به تولید کنندگان شده و زمینه تولید را فراهم کند.

عناوین برگزیده