تاریخ: ۲۱ فروردين ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۳:۳۰
بازدید: ۲۲۰
کد خبر: ۹۸۹۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

قیمت مس روند نزولی را در پیش گرفت / افت 91 دلاری قیمت مس

می متالز - قیمت مس در LME روز چهار‌شنبه 20 فروردین ماه سال 1399، نسبت به روز معاملاتی پیشین 91 دلار کاهش داشت و به چهار هزار و 976 دلار رسید.
قیمت مس روند نزولی را در پیش گرفت / افت 91 دلاری قیمت مس

به گزارش می متالز، قیمت مس در روز چهار‌شنبه 20 فروردین ماه در معاملات بورس فلزات لندن نسبت به روز سه‌شنبه 19 فروردین ماه 1.8 درصد افت داشته و نسبت به هفته پیشین 4.3 درصد افزایش را تجربه کرده و به چهار هزار و 976 دلار رسیده است.

قیمت سه ماهه مس در معاملات روز چهارشنبه 20 فرودین ماه، با کاهش 85 دلاری نسبت به روز معاملاتی پیش از آن 1.7 درصد افت داشته و پنج هزار و یک دلار اعلام شده است. فلز سرخ نسبت به هفته پیش نیز 4.5 درصد افزایش قیمت را تجربه کرده است.

روند قیمت و موجودی انبار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر در نمودار 1 قابل مشاهده است. طبق این نمودار، موجودی این فلز در انبارهای بورس فلزات لندن در روز چهار‌شنبه 20 فروردین ماه، با افزایش 43 هزار و 350 تنی نسبت به روز معاملاتی پیش از آن همراه بوده و از 216 هزار و 500 تن به 259 هزار و 850 تن رسیده است.

نمودار 2 وضعیت کانتنگو و بکواردیشن بازار مس در بورس فلزات لندن طی دو هفته اخیر را به تصویر می‌کشد. طبق این نمودار، در روز چهارشنبه 20 فرودین ماه در بورس فلزات لندن قیمت مس در شرایط کانتنگو به سر می‌برد. اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی در این روز نسبت به روز سه‌شنبه افزایش هفت دلاری داشته و با این میزان افزایش، اختلاف قیمت سه ماهه و نقدی برابر با 25 دلار بر تن گزارش شده است.

عناوین برگزیده