تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۹
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۹۹۱۶۳
بهادری:

شیوع کرونا؛ مصیبت دوچندان ایرلاین‌ها/ دولت از شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل هوایی حمایت کند

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بر اساس آمارها به دلیل شیوع بیماری کرونا، صنعت حمل و نقل هوایی کشور تنها با ۲۰ درصد از ظرفیت خود فعالیت می کند و این مسئله به معنای ضرر اقتصادی هنگفت برای ایرلاین ها در دو ماهه اخیر است.
شیوع کرونا؛ مصیبت دوچندان ایرلاین‌ها/ دولت از شرکت‌های حمل‌ و‌ نقل هوایی حمایت کند

به گزارش می متالز، سیدهادی بهادری عضو کمیسیون عمران مجلس، نسبت به وضعیت شرکت های هواپیمایی در کشور هشدار داد و گفت: در شرایط کنونی صنعت هوایی کشور به دلیل شیوع بیماری کرونا با مشکلات بسیاری مواجه شده است. از این رو یکی از بخش هایی که در این شرایط باید توسط دولت حمایت شود، حوزه حمل و نقل هوایی کشور است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی به دلیل کاهش مسافرت های هوایی، درآمد ایرلاین ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته و این شرکت ها با مشکلات اقتصادی بسیاری مواجه هستند، هر چند که ایرلاین ها پیش از شیوع بیماری کرونا نیز مشکلات متعددی داشتند، اما شیوع این بیماری مشکلات را صدچندان کرده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمارها به دلیل شیوع بیماری کرونا، صنعت حمل و نقل هوایی کشور تنها با 20 درصد از ظرفیت خود فعالیت می کند و این مسئله به معنای ضرر اقتصادی هنگفت برای ایرلاین ها در دو ماهه اخیر است، ماه هایی که بیشتری درآمد را همواره نسیب شرکت ها می کرد.

بهادری گفت: دولت به دنبال آن است که اعتباری قابل توجهی را برای حمایت از بخش های اقتصادی کشور اختصاص دهد، از این رو قطعا نباید در این عرصه از حمایت از صنعت حمل و نقل هوایی کشور غافل شد، امیدوارم با حمایت دستگاه های اجرایی ایرلاین ها پس از مدیریت بیماری کرونا در مسیر پیشرفت و شکوفایی حرکت کنند.

عناوین برگزیده