تاریخ: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۵:۵۵
بازدید: ۱۵۵
کد خبر: ۹۹۳۵۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

بهبود جایگاه ایران در میان فولادسازان جهان/ ایران نهمین فولادساز برتر دنیا شد

می متالز - انجمن جهانی فولاد WorldSteel گزارش عملکرد ماه مارس کشورهای عضو را منتشر کرد که براساس این گزارش تولید فولاد جهان با افت 6.1 درصدی نسبت به مارس سال قبل به 146 میلیون و 940 هزار تن رسید.
بهبود جایگاه ایران در میان فولادسازان جهان/ ایران نهمین فولادساز برتر دنیا شد

به گزارش می متالز، تولید فولاد جهان البته نسبت به ماه فوریه که معادل 144 میلیون و 442 هزار تن بود، افزایش داشته است که نشان از بهبود وضعیت بازار فولاد می باشد.

تولید فولاد جهان در سه ماهه اول سال بالغ بر 443 میلیون و 403 هزار تن بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 1.3 درصدی داشته است.

این افت در حالی است که ایران شاهد رشد تولید می باشد و حتی بهبود جایگاه داده است.

 افت تولید چین در ماه گذشته 1.7 درصد بوده و در مجموع 3 ماهه، رشد 1.2 درصدی را به ثبت رسانده بود. چین در ماه مارس 78 میلیون و 975 هزار تن و درمجموع سه ماهه 234 میلیون و 450 هزار تن فولاد خام تولید کرد.

تولید هند به عنوان دومین فولادساز برتر جهان در ماه مارس 13.9 درصد، ژاپن به عنوان سومین فولادساز برتر جهان 9.7 درصد، آمریکا به عنوان چهارمین فولادساز برتر دنیا 6 درصد، روسیه به عنوان پنجمین فولادساز بزرگ دنیا 4.4 درصد و کره جنوبی به عنوان ششمین فولادساز برتر جهان 7.9 درصد افت داشته است!
ترکیه رقیب منطقه ای ایران اما رشد 4.1 درصدی را در ماه مارس به ثبت رسانده است و تولید آن در مجموع سه ماهه با رشد 9.6 درصدی به 8 میلیون و 975 هزار تن رسیده است.

ایران در ماه گذشته 2.88 میلیون تن فولاد تولید کرده و وضعیت مطلوبی دارد. کامودیتی اعلام کرد: در گزارش خطایی در مورد رشد تولید ایران (افزایش 46 درصدی) مشاهده می شود که مربوط به محاسبه تولید کوره القایی ها در تولید فولاد ایران است. این مورد در سال گذشته توسط WorldSteel محاسبه نشده و لذا رشد سالانه صحیح نیست.

تولید فولاد ایران در سه ماهه اول سال هم بنا بر گزارش انجمن جهانی فولاد با رشد 42.3 درصدی به 8 میلیون و 485 هزار تن رسید. بر این اساس ایران با عبور از برزیل نهمین فولادساز برتر دنیا شد.

در بخش تولید آهن اسفنجی نیز ایران در ماه گذشته 2.5 میلیون تن اسفنجی تولید کرد که رشد 18.3 درصدی سالانه داشته و از وضعیت مطلوبی برخوردار است.

عناوین برگزیده