تاریخ: ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۰۹:۳۰
بازدید: ۲۳۷
کد خبر: ۹۹۳۷۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در ماه مارس؛

با کاهش تقاضای خارجی، واردات فولاد چین ۲۶ درصد رشد کرد

می متالز - اقدامات مهار کروناویروس، ضربه سختی به تقاضا و قیمت فولاد در خارج از چین وارد کرد؛ این موضوع باعث شد تا واردات محصولات فولادی چین در ماه مارس افزایش چشم‌گیری داشته باشد.
با کاهش تقاضای خارجی، واردات فولاد چین ۲۶ درصد رشد کرد

به گزارش می متالز، اقدامات کشورهای دنیا برای مهار کرونا ویروس باعث کاهش قیمت و تقاضای محصولات فولادی شده است. در نتیجه، واردات فولاد چین در ماه مارس افزایش داشت.

داده‌های گمرک چین در روز ۱۴ آوریل نشان می‌دهد که این کشور در ماه مارس حدود ۱.۱۴ میلیون تن محصولات فولادی وارد کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶.۳ درصدی داشت. کل واردات محصولات فولادی چین در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ حدود ۳.۱۸ میلیون تن بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۹.۷ درصد رشد داشت. نمودار زیر، واردات محصولات فولادی چین را در ۳ سال اخیر نشان می‌دهد.

محصولات تخت بیشترین سهم را در واردات فولادی چین داشتند. چین در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۲.۳ میلیون تن محصولات فولادی وارد کرد که ۸۴ درصد آن را محصولات تخت تشکیل می‌داد.

قیمت داخلی محصولات تخت چین، بسیار بالاتر از قیمت‌های خارجی بود زیرا گسترش همه‌گیری کروناویروس در ماه مارس باعث افت شدید تقاضا و قیمت در خارج از چین شده بود. نمودار زیر، قیمت صادراتی جهانی پلیت و ورق گرم را با قیمت صادراتی چین مقایسه می‌کند.

در عین حال، تقاضای خوب داخلی و نگرانی از هزینه باعث شد تا واحدهای فولادسازی چین از رقابت با منابع خارجی و کاهش قیمت خودداری کنند. نمودار زیر، قیمت داخلی و صادراتی ورق گرم و پلیت چین را نشان می‌دهد.

از نیمه ماه مارس، بازرگانان چینی دست‌کم ۲۵۰ هزار تن محصولات تخت فولادی از کشورهایی مانند روسیه، هند و کره جنوبی سفارش داده‌اند. هزینه‌های واردات با احتساب هزینه باربرداری از کشتی، از ۳ هزار تا ۳ هزار و ۲۰۰ یوان بر تن بود. قیمت محصولات فولادی خارج از چنین همچنان در حال کاهش است که باعث افزایش واردات چین خواهد شد.

عناوین برگزیده