تاریخ: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۰۹
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۹۹۷۹۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

بزرگترین معدنکار طلای جهان فعالیت در برخی معادن خود را از سر می گیرد

می متالز - شرکت Newmont برخی معادن طلای خود در کانادا و آمریکای جنوبی را در روزها و هفته های آینده بازگشایی می کند.
بزرگترین معدنکار طلای جهان فعالیت در برخی معادن خود را از سر می گیرد

به گزارش می متالز، تام پارکر (Tom Parker) مدیر اجرایی شرکت Newmont روز جمعه 17 آوریل به «رویترز» گفت که این شرکت به زودی و در روزهای آینده برخی از 4 معدن طلای خود در کانادا و آمریکای جنوبی را که ماه گذشته و به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا ویروس تعطیل شده بودند را مجددا بازگشایی می کند.

بزرگترین معدنکار طلای جهان در اواسط ماه مارس فعالیت در معدن Yanacocha واقع در پرو را متوقف کرد و یک هفته بعد نیز دو معدن در کانادا و معدن دیگری در آرژانتین را به حال تعلیق درآورد. این تصمیم برای صیانت از سلامت کارکنان و رعایت مقررات دولتی از سوی شرکت مذکور اتخاذ شده بود.

پارکر گفت: این شرکت در ادامه و در تاریخ 4 آوریل نیز اعلام کرد فعالیت در معدن طلای Penasquito مکزیک را نیز کاهش می دهد.  اما زمانی که نشانه هایی از شیوع کرونا ویروس در آرژانتین و کانادا به چشم خورد ولی مقامات شهرهای بوینس آیرس و Quebec محدودیت ها بر فعالیت معادن را برداشتند، Newmont به فکر راه اندازی گام به گام فعالیت های خود افتاد.

پارکر در تماس تلفنی از شهر Perth استرالیا به رویترز گفت: ما انتظار داریم که بتوانیم فعالیت های خود که در وضعیت تعمیر و نگهداری قرار گرفته اند را به سطح تولید، باز گردانیم. پارکر بدون آنکه اشاره ای به زمان دقیق راه اندازی دیگر معادن این شرکت نماید گفت: در کشورهایی که محدودیت ها برداشته شوند فعالیت ها آغاز خواهد شد.

به گزارش رویترز کرونا ویروس که بیش از 2 میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده و بیش از 143 هزار کشته بر جای گذاشته، بر فعالیت بسیاری از معدنکاران در سطح جهان تاثیر گذاشته است زیرا دولت ها برای مقابله با این بیماری، مرزهای خود را بسته، حمل و نقل را متوقف نموده و افراد جامعه را مجبور به ماندن در خانه کرده اند.

پارکر همچنین گفت: بحث در تمامی سطوح دولت ها و جوامع محلی در کشورها بین ما و آنها ادامه دارد چراکه دولت ها می خواهند اطمینان حاصل نمایند که ما می توانیم از طریق رعایت پروتکل های بهداشتی، سلامتی و ایمنی همه افراد جامعه را حفظ نماییم.

آلبرتو فرناندز رئیس جمهور آرژانتین در اواسط ماه مارس منع آمد و شد را در سراسر این کشور اعمال کرد اما در عین حال تلاش کرد تا معدن را در لیست خدمات و بخش های ضروری بگنجاند هرچند که این ویروس بخش های حمل و نقل و لجستیکی معادن را درگیر و گرفتار کرده بود.

استان Quebec کانادا نیز از روز دوشنبه هفته گذشته همچون آرژانتین معادن را جزو فعالیت ها و خدمات ضروری لحاظ کرد و اعلام داشت از روز چهارشنبه 15 آوریل معادن اجازه فعالیت خواهند داشت. لازم به ذکر است که معادن واقع در شمال Ontario هیچگاه بسته نشدند چرا که در این ایالت معدنکاری به عنوان خدمات ضروری شناخته می شود.

عناوین برگزیده