تاریخ: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۵
بازدید: ۳۱۷
کد خبر: ۹۹۸۰۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
معاون نظارت سازمان ملی استاندارد:

دو محصول جدید سایپا استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کند

می متالز - معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد با اشاره به عدم درخواست مهلت خودروسازان برای رعایت استانداردهای ۸۵ گانه گفت: دو محصول جدید سایپا می تواند استانداردها را اخذ و پاس کند.
دو محصول جدید سایپا استانداردهای ۸۵گانه را پاس می‌کند

به گزارش می متالز، وحید مرندی مقدم درباره استاندارهای اجباری ۸۵ گانه و رعایت آن توسط خودروسازان گفت: شرکت های خودروسازی نامه و درخواستی مبنی بر تمدید استانداردهای قبلی نداشته‌اند و این نشان می‌دهد آنها برای رعایت استانداردها آمادگی لازم را دارند.شیوع ویروس کرونا باعث نخواهد شد رعایت استانداردهای ۸۵ گانه با اغماض همراه باشد و تمام خودروها براساس دستورالعمل شورای عالی استاندارد و طبق زمان‌بندی های ارائه شده، تولید خواهد شد.

وی افزود: تا پایان تیر ماه خودروهای پراید و ۴۰۵ کنار گذاشته و بعد از آن، بررسی مجدد کیفی خودروها آغاز خواهد شد. از این رو هر خودرویی طبق استانداردها نباشد، اعلام عمومی می شود. شرکت های خودروسازی در صدد هستند کیفیت خودروهای داخلی را افزایش دهند تا برای پاس کردن استانداردها مشکلی نداشته باشد.

مرندی مقدم ادامه داد: خودروهای قدیمی امکان پاس کردن استانداردهای جدید را ندارند ولی خودروهای جدید در حال تولید می توانند استانداردها را پاس کنند. دو محصول جدید سایپا که سال گذشته در ساختمان هیات دولت مورد بازدید رئیس جمهور قرار گرفت، می تواند استانداردهای ۸۵ گانه را اخذ و پاس کند.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده