تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۲۴
بازدید: ۳۲۰
کد خبر: ۱۰۶۳۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
توسط شرکت سرمایه گذاری بررسی شد:

بررسی روند امروز معاملات بازار سهام + پیش بینی محدوده اتمام اصلاح شاخص

می متالز - روند امروز معاملات بازار سهام، محدوده حمایت شاخص در کانال ۹۰۰ و ۸۸۵ هزار واحدی و پیش بینی اتمام اصلاح و رشد مجدد نمادها از این محدوده توسط شرکت سرمایه گذاری بررسی شد.
بررسی روند امروز معاملات بازار سهام + پیش بینی محدوده اتمام اصلاح شاخص

به گزارش می متالز، شرکت سرمایه گذاری ابن سینا مدبر (اماکو) درخصوص روند معاملات دومین روز کاری این هفته بازار سهام اعلام کرد: در بازار امروز شاخص کل با ریزشی 33 هزار واحدی به کانال 926 هزار و 132 واحد رسید و این دومینوی ریزشی که از حدود دو هفته پیش آغاز شده بود امروز نیز ادامه پیدا کرد. شاخص هم وزن نیز ریزشی 1.81 درصدی را به ثبت رساند. ارزش معاملات بورس و فرابورس هم به 6.3 و 6.2 هزار میلیارد تومان رسید.

بازار امروز نیز در این هفته نیمه تعطیل با افزایش عرضه ها تقریبا ریزش سراسری را به ثبت رساند. نمادهای کوچکتر بازار که ریزش را زودتر آغاز کرده بودند با بزرگان بازار همراه شدند و تا به حال بین 25 الی 30 درصد از سقف تاریخی ریزش داشته اند. اما پرسش مهمی که اکنون مطرح است آن است که روند اصلاحی چه زمانی به پایان خواهد رسید.

شاخص کل در بررسی نموداری در محدوده های 900 و 885 هزار واحد حمایت خوبی دارد که انتظار اتمام اصلاح و رشد مجدد نمادها را از این محدوده داریم. نکته قابل  توجه در روزهای اصلاحی بازار آن است که  هیجان در فروش ها بسیار به چشم می خورد. سهامدارانی که در صف های خرید بی توجه به ارزندگی یا عدم ارزندگی سهم می خریدند در روزهای منفی بازار گاهاً حاضر به فروش سهم زیر ارزش ذاتی هستند.

تازه وارادان بازار باید توجه داشته باشند که این منفی ها ماندگار نخواهد بود. البته رعایت حد ضرر و سود چه در بازار مثبت چه در بازار منفی الزامی است. بنابراین بهترین استراتژی در روزهای فعلی داشتن صبر و دورنگری و سهامداری به قصد میان مدت است. تارگت 1 میلیون و 600 هزار واحدی همچنان معتبر است.

بررسی چند رویداد

قیمت پایه محصولات پتروشیمی با افزایش ۵.۶۶ درصدی نسبت به نرخ دلار نیمایی هفته گذشته به نرخ دلار ۱۴۹۳۶۱ ریالی اعلام شد.

رئیس بانک مرکزی اعلام کرد: کسری بودجه ۹۹ در کنار عرضه سهام شرکت های دولتی از طریق انتشار اوراق بدهی در بازار سرمایه تامین خواهد شد.

سخنگوی ستاد راهبردی آزادسازی سهام عدالت گفت: دارندگان سهام عدالت از ۱۰ خرداد به بعد می‌توانند باقیمانده سهام‌ را مدیریت کرده و در صورت تمایل هر نمادی را که خواستند، بفروشند.

در خصوص فروش سهام عدالت در بازار نیز نگرانی های وجود دارد اما باید گفت در صورت فروش 30 درصدی حجم نقدینگی آزاد شده به اندازه ارزش معاملات یک روز بازار نیز نخواهد بود. و بازار به خوبی ظرفیت خرید و جذب را دارد اما در بازار اصلاحی فعلی تمایل به خرید کمتر خواهد بود. بهتر بود که این آزاد سازی در پایان اصلاح بازار انجام می گرفت. 

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرد: در سال ۹۹ رشد نقدینگی ایران به ۱۹.۵ درصد خواهد رسید . نرخ تورم در ایران نیز از ۴۱.۱ به ۳۴.۲ درصد کاهش خواهد یافت.

فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد دستور کاهش کارمزد کارگزاری‌های بورس را صادر کرده‌ اند.

در بازارهای جهانی نفت برنت 35.94 دلار، مس 5342 و روی 1968 دلار داد و ستد شد.

در خصوص فولاد داده ها نشان از کاهش 566 هزار تنی موجودی انبارهای میلگرد چین طی یک هفته گذشته دارد (منفی 6.3 درصد) که سیگنال رشد تقاضا و قیمت فولاد چین را می دهد.

موجودی بیلت چین نیز با افت 36.3 هزار تنی مواجه شده و به 284 هزار تن در پایان هفته گذشته رسیده است.

در بازارهای رقیب نیز دلار در محدوده 17600 تومان و سکه نیز 7 میلیون و 500 هزار تومان داد وستد می شود.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده