تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۴۵۷
کد خبر: ۱۰۶۴۱۵

طرح ترافیک از امروز در تهران اجرا می شود؟ + تکذیبیه

می متالز - از امروز طرح ترافیک تهران اجرا می شود.
طرح ترافیک از امروز در تهران اجرا می شود؟ + تکذیبیه

به گزارش می متالز، آقای محمد تقی‌زاده معاون عمرانی استاندار تهران، اظهار داشت: بر اساس بررسی‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته طرح ترافیک از سه شنبه (امروز) در تهران اجرایی می‌شود.

معاون عمرانی استاندار تهران افزود: ساعت طرح ترافیک از ۸ صبح تا ۱۶ است که یک بار خودرو‌ها می‌توانند در طول این ساعت از طرح به صورت رایگان خارج شوند.

آقای تقی زاده، تصریح کرد: وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در صورتی که مخالف اجرای طرح ترافیک است، باید آن را در ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح کند و در این خصوص تصمیم‌گیری لازم اتخاذ شود.
وی گفت: آنچه که در شورای عالی ترافیک شهر تهران بررسی و مصوب شده به این شکل است که از فردا طرح ترافیک در تهران اجرایی می‌شود.

آقای تقی زاده، خاطر نشان کرد: کارکنانی که در ساعت ۱۴ و ۳۰ تعطیل می‌شوند می‌توانند یک بار رایگان از طرح خارج شوند و با توجه به اینکه ساعت ۷ و ۳۰ ساعت کاری آغاز می‌شود، بنابراین قبل از ساعت ۸ هم می‌توانند وارد طرح شوند.

معاون عمرانی استاندار تهران همچنین گفت:‌در گذشته طرح ترافیک از ساعت ۶ و نیم صبح آغاز می‌شد و تا ۱۹ ادامه داشت.

اجرای طرح ترافیک در تهران لغو شد

ایرنا نوشت: رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در پیام توییتری نوشت: تا بررسی ستاد ملی کرونا طرح ترافیک در تهران اجرا نخواهد شد.

«غلامحسین محمدی» در این پیام توییتری تصریح کرده است که بنا به نظر غیر رسمی وزیر بهداشت به منظور رفع نگرانی درباره افزایش شیوع ویروس کرونا و حفاظت سلامت شهروندان با وجود مصوبات مشترک شورای ترافیک و مسئولین سلامت شهر تهران طرح طرح‌های ترافیک قرار بود از ۶ خرداد ماه مجددا اجرا شود تا بررسی در اولین جلسه ستاد ملی کرونا اجرا نخواهد شد. پیشتر اعلام شده بود که طرح ترافیک از 6 خرداد ماه امسال از ساعت 8 تا 16 در تهران اجرا خواهد شد.

طرح «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» (زوج و فرد سابق یا حلقه دوم طرح ترافیک) در محدوده مرکزی شهر تهران به طور معمول اجرا می‌شد که پس از شیوع کرونا و به واسطه رعایت فاصله اجتماعی و با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا از ۲۳ فروردین  لغو شد تا شهروندان کمتر از وسائل حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

پس از این تصمیم ترافیک در مرکز شهر افزایش یافت و شورای ترافیک تهران تصمیم به اجرای مجدد آن گرفت و پس از کش و قوس های فراوان قرار بود این طرح های ترافیکی از امروز اجرا شود که مجدد لغو شد.

شرط ورود به محدوده های طرح های «ترافیک» و «کنترل آلودگی هوا» که مالکان خودروها جریمه نشوند، ثبت‌نام مالک و مشخصات خودرو در سامانه تهران من و شارژ حساب شهروندی است.

محدوده طرح ترافیک از شمال به خیابان مطهری، از جنوب به خیابان شوش، از غرب به خیابان کارگر و از سمت شرق به خیابان‌های شریعتی و ۱۷ شهریور است و از سوی دیگر طرح کنترل آلودگی هوا نیز از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی(ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

عناوین برگزیده