تاریخ: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۷:۵۸
بازدید: ۲۹۷
کد خبر: ۱۰۶۴۱۸
سرویس خبر : انرژی

حمل گوگرد در راه آهن خراسان ۱۵ برابر شد

می متالز - مدیرکل راه‌آهن خراسان گفت: طی ۲ ماه نخست امسال ۶۸ هزار تن گوگرد از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد سرخس با همکاری شرکت‌های مالک واگن بارگیری و به مقاصد داخلی و صادراتی منتقل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ برابر شده است.
حمل گوگرد در راه آهن خراسان ۱۵ برابر شد

به گزارش می متالز، مصطفی نصیری ورگ افزود: از این تناژ گوگرد خام و تصفیه شده پالایشگاه سرخس، ۵۲ هزار تن به مقصد بندرعباس برای صادرات و بقیه به مقاصد بناب و بهاباد حمل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به مزایای ویژه حمل‌ و نقل ریلی نسبت به حمل‌ و نقل جاده‌ای از جمله ضریب ایمنی بالاتر و میزان آلودگی کمتر، رشد این صنعت سبب کاهش تردد کامیون از جاده ها شده که باعث کاهش تصادفات جاده‌ای و آلودگی محیط زیست نیز گردیده است.

سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن حمل و نقل داخلی است.

با توجه به اتصال خط آهن جمهوری اسلامی ایران به آسیای مرکزی از طریق خراسان رضوی و قرار گرفتن در کریدورهای بین المللی، ۶۰ درصد حمل و نقل سالانه ریلی کالای این استان در حوزه بین‌المللی و در بخش ترانزیت، واردات و صادرات صورت می گیرد.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

 از طریق شبکه ریلی خراسان رضوی قطار به ۲۵ شهر و مرکز استان کشور به صورت مستقیم رفت و آمد می کند. 

منبع: تین نیوز
عناوین برگزیده