تاریخ: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۴:۴۹
بازدید: ۴۲۹
کد خبر: ۱۰۶۵۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مشکلات پروژه بزرگراه رستگار برای اهالی محله مشیریه/ فعالیت معدن شن و ماسه بیخ گوش تهران

می متالز - دبیر شورایاری محله مشیریه گفت: بیش از 1000 خانوار به دلیل دسترسی های نامناسب پروژه بزرگراهی نجفی رستگار با مشکلاتی مواجه شده اند.
مشکلات پروژه بزرگراه رستگار برای اهالی محله مشیریه/ فعالیت معدن شن و ماسه بیخ گوش تهران

به گزارش می متالز، سید محمد صالحی، دبیر شورایاری محله مشیریه درباره مشکلاتی که پروژه بزرگراه رستگار که بخشی از آن در محله مشیریه در منطقه 15 تهران واقع شده است،  اظهار داشت: 12 سال از تکمیل این پروژه می گذرد که مشکلات زیادی را هم برای اهالی محله مشیریه ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: بزرگراه شهید رستگار یکی از اقدامات عمرانی خوبی است که طراحی آن در مدیریت شهری قبلی انجام شد و تکمیل آن باعث کاهش حجم ترافیک در جنوب استان تهران می شود.

سید صالحی گفت: متاسفانه در فرآیند تکمیل این بزرگراه عدم در نظر گرفتن دسترسی ها باعث شده است که اهالی محله با مشکلاتی مواجه شوند و ترددهای روزانه خود را با زحمت انجام دهند.

دبیرشورایاری محله مشیریه بیان داشت: بیش از هزار خانوار به دلیل عدم دسترسی های مناسب با مشکلاتی مواجه شده اند که انتظار می رود مدیریت شهری فعلی در اصلاح دسترسی های محلی این بزرگراه اقداماتی را انجام دهند.

وی گفت: با ایجاد دسترسی همچون زیرگذر و یا روگذر می توان مشکل عمده اهالی محل را در این پروژه بر طرف کرد.

وی به دیگر مشکلات اهالی این محله اشاره کرد و گفت: متاسفانه وجود کارخانه سیمان و معدن شن و ماسه در محله مشیریه، شرایط زیست محیطی محله را تهدید می کند و اهالی این محله هر روز شاهد گرد و خاک در قسمت جنوب محله مشیریه هستند.

سید صالحی یاد آور شد: خوشبختانه محله مشیریه دارای فضاهای سبز مناسبی است ولی متاسفانه این فضاها به دلیل عدم مراقبت و حفاظت مناسب تبدیل به فضاهای بی دفاع شهری شده است و تردد معتادها، ورود موتورسیکلت و سگ گردانی موجب صلب آرامش اهالی این محله در فضای سبز شده است.

پروژه بزرگراهی شهید نجفی رستگار به طول ۶ کیلومتر از بزرگراه آزادگان شروع و پس از عبور از بزرگراه امام رضا (ع) به بزرگراه شهید شوشتری وصل می‌شود. عملیات عمرانی این بزرگراه که از سال ۸۸ آغاز شده، در تقاطع با بزرگراه آزادگان ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و عملیات ساخت زیرگذر، رمپ و لوپ‌ها و اتصال آن به بزرگراه آزادگان تکمیل شده که در مجموع عملیات عمرانی پروژه از بزرگراه آزادگان تا مشیریه ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است. پیشرفت فیزیکی پروژه در مسیر شهرک مشیریه حدفاصل خیابان سازمان آب تا بزرگراه امام رضا (ع) نیز ۸۰ درصد است که باقیمانده کار با تأمین نقدینگی و رفع معارضین اجرا می‌شود؛ همچنین پیشرفت فیزیکی در تقاطع بزرگراه امام رضا (ع) شامل پل‌های رشته‌ای و زیرگذر و رمپ و لوپ‌های اتصال آن به بزرگراه امام رضا (ع) ۸۸ درصد است که با تملک سه گاراژ باقی مانده عملیات در این نقطه نیز به اتمام می‌رسد.

عناوین برگزیده