تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ ، ساعت ۱۶:۵۶
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۱۰۶۶۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

مشکلات اعتباری کارخانه سیمان بیارجمند رفع می‌شود

می متالز - فرماندار شاهرود گفت: بنابه دستور استاندار سمنان و پیگیری دیگر مسوولان، مشکلات اعتباری برای راه‌اندازی کارخانه سیمان بیارجمند از طریق بانک‌های ملی و تجارت رفع شد و ۴۰ هزار سهامدار آن را امیدوار کرد.
مشکلات اعتباری کارخانه سیمان بیارجمند رفع می‌شود

به گزارش می متالز، نادر فخری روز پنجشنبه درحاشیه نشست رفع موانع راه اندازی کارخانه سیمان بیارجمند  افزود: تاخیر در راه اندازی این کارخانه موجبات نگرانی و اعتراض مردمی را فراهم کرده بود که با دستور استاندار سمنان این نشست برگزار گردید.

وی با بیان اینکه این نشست برای رفع مشکلات زیرساختی دستگاه های خدمات رسان با حضور مسوولان شهرستان و استان تشکیل شد، تصریح کرد: با حضور مدیران خدمات رسان مشکلات بررسی و تا حدود زیادی موانع رفع شد.

فخری با اشاره به اینکه برای ساخت راه دسترسی این مجموعه در سفر رییس جمهور به شاهرود مبلغ ۶۰ میلیارد ریال مصوب شده بود، ابراز داشت: برای ساخت جاده این کارخانه که ۷.۵ کیلومتر است تاکنون فقط ۱۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است که مسوولان شهرستان باید در سال جدید پیگیر مابقی مبلغ مصوب باشند.

معاون استاندار سمنان ادامه داد: ۲.۵ کیلومتر قرار داد آسفالت راه از درب کارخانه به سمت جاده با پیمانکار بسته شده و این عملیات تا پایان خردادماه به اتمام می رسد.

فخری با بیان اینکه این کارخانه به ۱۳ هزار متر مکعب در ساعت گاز نیاز دارد، اظهار داشت:براساس قول مساعد مدیرعامل این شرکت گام نخست این کارخانه تا سال آینده راه اندازی می شود.

وی درباره مشکل تامین گاز این شرکت گفت: مقرر گردید براساس قانون قراردادی بین کارخانه و اداره گاز استان منعقد شود که پس از انجام کار مقداری از بهای مصرفی گاز کسر شود.

فرماندار شاهرود در باره موضوع آب مورد نیاز این کارخانه هم خاطرنشان کرد: این شرکت تاکنون ۴.۵ لیتر بر ثانیه آب بهره برداری می کرد و مقرر گردید در زمان بهره برداری براساس قانون از تصفیه خانه هم استفاده کرده و چنانچه باز هم کمبود آب داشتند مجدد تخصیص لازم داده شود.

وی با بیان اینکه نشستی روز شنبه دهم خردادماه مدیران کارخانه با مدیرعامل شرکت توزیع برق استان خواهند داشت، افزود: تامین برق مصرفی پنج مگاواتی در این نشست بررسی خواهد شد.

فرماندار شاهرود در نشست دیگر امروز که با حضور مسوولان استان و شهرستان شاهرود درباره کمبود آب برگزارشد، گفت: شهروندان و مسوولان شهرستان باید مدیریت مصرف آب را در دستور کار قرار داده تا در تابستان با کمبود آب مواجه نشویم.

وی از حضور نیافتن برخی مدیران استان در نشست های شهرستان هم گلایه کرد و افزود: مدیری که آشنایی محیطی کمتر به شهرستان داشته باشد نمی تواند در استان برای شهرستان برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

ساخت کارخانه سیمان بیارجمند مهر سال ۸۵ آغاز شده است.

این کارخانه در زمینی به مساحت هشت هکتار و با سرمایه اولیه ۱۴ میلیارد ریال که توسط بیش از ۴۰ هزار سهامدار خریداری شده احداث می شود و با شروع فعالیت برای ۳۳۰ نفر در منطقه تولید اشتغال خواهد شد.

عناوین برگزیده